Naar aanleiding van mijn andere topic over de houding van mijn paard, ben ik erg benieuwd wat er over te zeggen valt.
Ik heb vandaag eindelijk wat filmpjes gemaakt.
Daya was verkocht omdat ik terug wilde naar school. Na 6 maanden kon ik hem weer ophalen omdat het echt niet ging bij zijn nieuwe eigenaresse.
Ik las dat zij op bokt had geplaatst dat hij singelnijd had en dat hij aanviel bij het opzadelen. Dit vertelde ze mij natuurlijk niet bij de maandelijkse telefoontjes

Ze vertelde wel dat hij bij de fysio liep vanwege spier-atrofie in zijn rug. Volgens haar was mijn zadel niet goed die ik erbij gegeven had. Ik had het zadel voor de verkoop na laten kijken door een zadelmaker, maargoed. Ik ga beschuldigingen verder weg laten, hij was gewoon zwaar verpest toen ik hem ophaalde

Schrok me dood van wat ik zag, maargoed. Hij kwam weer terug naar mama en ik ging het allemaal beter maken

Na 2 maanden onder continu toezicht van de masseuze en fysio, mag ik er weer mee aan de slag.
Hij heeft een semi-boomloos westernzadel met een pad met extra memoryfoam inlages. Dit leek mij fijn om de spieren goed te kunnen laten ontwikkelen en toch een goede drukverdeling van een boom te hebben. Volgens mij is hij er blij mee

De eerste x dat ik op hem reed, vond hij het erg spannend. Er was natuurlijk lange tijd niet op hem gereden en nu ging ik ineens weer opstappen.
Het opzadelen ging als vanzelfsprekend. Geen onvertogen woord van hem gehad! Opgestapt en een rondje gestapt en gedraafd.
Dit deed ik bitloos en op de foto's is teveel spanning in de bovenlijn te zien.

De tweede keer rijden ging al iets beter, op aanwijzing van de bokkers in mijn andere topic.

Nu heb ik van vandaag twee filmpjes laten maken van hoe hij nu loopt. Dit gaat over een tijd van 2 weken en ik heb er 3 maal op gezeten.
De laatste keer was vandaag en ik moet zeggen dat ik vind dat hij erg lekker loopt. Vergeleken met de eerste keer dan

Er valt natuurlijk veel aan te sleutelen nog, maar ik heb dinsdag voor het eerst weer les en dan kijken we verder, maar voor nu ben ik erg trots!
Stap - Hier hoor je mijn moeder zeggen dat ze vindt dat hij niet te diep loopt, maar zij heeft er de ballen verstand niet van

Draf
Eigen aandachtspunten:
Rechtop blijven zitten
Stoppen met continu aandrijven
Als ik stop met aandrijven kan ik ook eens mijn hakken uitdrukken en dus rechtop zitten

-Ohja, ik mag ook wel eens mijn ogen op de weg richten

Eigenlijk mijn handen hoger en stiller, maar ik doe ze op het moment wat lager en breder zodat het voor hem aanlokkelijker is om mijn hand op te zoeken.