Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

midgie schreef:Zou toch idd les nemen, kijk eens op http://www.paardenbegrijpen.nl , staat veel over het rechtrichten en ook goeie instructrices miss bij jou in de buurt,
Is idd erg lastig om het zo via het inet uit te leggen, omdat heel veel mensen die paardrijden niet echt weten wat rechtrichten inhoud.
Sherha schreef:een paard rechtrichten ligt echt aan de situatie en is bij ieder paard verschillend, belangrijk is om iig altijd goed op twee teugels te rijden met evenveel contact.
ga na of je zelf goed recht zit en niet onbedoeld verkeerde (scheve) hulpen geeft.

Sherha schreef:Uiteraard is het voor ieder paard belangrijk belangrijk om de baisis goed te hebben, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen in staat is om een juiste basis te geven..
Daarbij vind ik het wel erg belangrijk om te kijken naar de behoefte, de lichaamsbouw en het niveau van het paard, daarom zeg ik, het is voor ieder paard verschillend..
Denk ook niet dat het fair is om te zeggen wat teveel druk is zonder dat je daar met betreffede paard zelf ervaring mee hebt.