Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat ik er uit kan begrijpen is dat je moeilijk op je paard kan zitten in een goede houding. Misschien is het goed om eens zonder zadel op een braaf paard te stappen, zodat je heel goed zijn beweging kan voelen en jij een goede houding aan neemt. Eerst rustig in stap, en dan steeds een stapje verder. 
) zit en dat het gewicht daarover gelijk verdeeld is. Blijf er de hele tijd goed op letten dat dat gewicht verdeeld is over je zitbeenknobbels, dan zit je namelijk recht. Vraag anders je instructrice om dat regelmatig tegen je te zeggen, of denk bijvoorbeeld iedere keer als je langs de B rijdt:'zit ik recht?' Ik moet zelf altijd mijn bekken iets kantelen om op mijn zitbeenknobbels te zitten, maar ik heb een erg holle rug.
). Kantel je bekken mee in de beweging van je paard. Laat je benen los. Houd je desnoods in galop tijdelijk vast aan je zadel, zodat je kont echt in het zadel zit en je niet hoeft te klemmen met je benen. SDjurre schreef:elke les hoor ik wel 100x dat
SDjurre schreef:dat is al vaak tegen me gezegt