Hm, nee dat gevoel heb ik iig helemaal niet, klopt wel dat Vegs wat voorzichtig was met de sneeuw
al liep ze er goed op, hoor, ze liep erover of ze nooit anders gedaan heeft, maar hoewel het grootste deel van de bak redelijk zacht was en gewoon goed te doen, zaten er wat harde bevroren stukken in, en daar was ze wat voorzichtig mee 
Ben wel erg blij met je tips om losser te worden in mijn lijf, zoals je weet is dat echt nog wel een aandachtspunt, en hoewel het steeds beter gaat, blijft dat bij mij een moeilijk punt, dus dank voor de tips iig. Muziek draaien als ik rijd, is ook een leuke, alleen heb ik kleine oortjes, die oortjes van een koptelefoon vallen steeds uit mijn oren 
Heel erg bedankt voor je commentaar!
WinBinChes schreef:Ziet er zeker veel meer ontspannen uit als het andere topic. Heel goed. Ze begint zelfs al je hand te volgen. Ook heel goed, maar nu leren om dat op te vangen.
Ik krijg nu het gevoel dat ze je wat eruit trekt, waardoor je armen zo gestrekt zijn en je bovenlijf naar voren komen. Maar misschien geef je ook wel gewoon teveel mee. Iets druk op de teugel is helemaal niet erg, paard moet ook leren waar de grens is natuurlijk. Als jij daarbij iets meer van achteren rijd ( je bekken meer kantelen) dan schuift het vanzelf wel in elkaar.
Ook je bekken moet je leren te kantelen. Dat kan je heel makkelijk droog oefenen, wordt je gelijjk soepel in je bekken en onderrug.
Ik denk dat je over de breedte gezien goed bezig bent. Nu kiezen wat je wilt aanpakken en ik zou actiever met je houding bezig gaan, dan volgt paard je vanzelf wel.
Klopt, dat opvangen is idd een ding om aan te gaan werken
Al merk ik dat als ik mijn buikspieren wat aanspan en mijn bekken kantel, dat het dan makkelijker gaat 
@ Japeloup: heel erg bedankt, voor je tips, en voor je support, je bent een super juf!
En Vegs is idd wat aangekomen, maar we hebben ook eigenlijk weinig kunnen doen afgelopen tijd, dus ze heeft nogal wat geluierd, meestal zijn we actiever 
MWM: heel erg bedankt, hier kan ik wat mee, super joh! (Ik had gezegd er uitgebreid op in te gaan, maar ik kom niet verder dan dit). Fijne werkbare tips.
Imre: ik heb dat ooit eens verkeerd aangeleerd op de manege, en het is er nu echt zó moeilijk weer uit te krijgen...... wat niet wil zeggen dat ik er niet aan werk, maar dat is waarom 
@freeride: Hé dat is toch mooi, een aangespannen buikspier, dat is wat we willen tenslotte