Ik heb wel lang getwijfeld of ik dit filmpje wel moest laten zien, maar omdat we binnenkort opnieuw gaan beginnen kan ik wel wat tips en kritiek gebruiken.
Oke, vorig jaar reed ik met Waitiki Z2-dressuur tussen de pony's, aangezien het een E-pony is. Nu staat ze eigenlijk al de hele winter herstellende van een blessure en omdat het weer het nog niet toelaat heb ik maar besloten om haar in het voorjaar weer op te pakken.
Ik had haar eigenlijk te koop staan toen ze die blessure kreeg, maar ze is nu zoveel bespiering al verloren dat ik haar eerst weer op niveau wil trainen en misschien tussen de paarden te starten. (Zouden we dat aankunnen?)
Waitiki is een 9-jarige merrie van Orame x Joost. We waren vorig jaar vooral bezig met het gymnastiseren en het vlugger maken op de hulpen. In het filmpje kun je dus ook wel zien dat het er soms wat strak uit ziet, en sommige zijgangen niet helemaal soepel verlopen. Ook in de galop werd ze soms wat boos, en de eenvoudige wissels lukten helemaal niet.
Ik hoop dat jullie me wat ideeën kunnen geven waar ik straks lekker met haar mee kan werken. Ze is wel snel verveelt en houdt van veel afwisseling.
En dan nog de vraag of we het tussen de paarden kunnen proberen