Durf eigenlijk niet zo goed een topic te openen want bij het zien van deze foto's kwam ik
er zelf al achter dat ik nog een hééééle lang weg te gaan heb...
Maar tja, ik wilde weer een (eigen) paard omdat ik nu echt wil gaan leren rijden
dus hoop toch wat op te steken van jullie commentaar...
De achtergrond info;
ruiter:
ik dus, in het zadel sinds mn 6e jaar maar pas sinds een jaar minder in het bos aan het crossen en aan het dressuren geslagen
paard:
Fenna, 9 jarige PRE , in mijn bezit sinds 3 maanden.
Fenna en ik zijn vooral bezig geweest met elkaar te leren kennen.
De eerste twee maanden heb ik vooral gewerkt aan tempo controle. Vooral terug komen op mn zit en niet onder mij
vandaan rennen. Ik kan nu mijn been aanleggen zonder dat ze tempo verhoogt en haar nu steeds meer naar mijn hand toe drijven.
De afgelopen maand ben ik mij gaan focussen op het ontspannen van de rug en echt van achter naar voren rijden.
Dit is nog wel heel moeilijk voor ons beide, keihard werken maar gaat gelukkig steeds beter!
Door de sneeuw had ik Fenna al bijna twee weken niet buiten gereden, dit was de eerste keer
weer in de buitenbak. Dat vond ze toch wel spannend!
Wat mij aan mijzelf opviel:
Ik kijk te veel naar beneden,
zit met mijn bovenlichaam iets te ver naar voren,
moet mijn handen beter op één plek leren houden,kan dan ook beter werken om meer stabiel contact te houden
moet toch wat aan mn dikke kont doen want zit best ver naar achter in mn zadel,
mn voeten weet ik al heel lang
Krijg mijn tenen maar niet naar voren, hoewel het op de foto's niet duidelijk te zien is ik raak haar niet met mijn spoor dat kan ik alleen opzettelijk doen.
Deze keer kwam ik er niet echt aan toe om haar van achter naar voor te rijden, dit zie ik nu ook in hoe Fenna loopt.
Goede nieuws is dat ik vanaf maandag eens in de week les ga krijgen dus er is hoop

alvast bedankt voor jullie hulp
(foto's staan op volgorde)
1.

2.

3.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.
wel zie ik af en toe waslijntjes, werk daaraan, want als je geen verbinding hebt, kruipen ze er ook weer gauw achter
je paardje is nog niet constant in de aanleuning, maar je bent in elk geval bezig om de goede houding op te zoeken, en dit gaat ook al zeker de goede kant op
Ik vindt het er super uit zien! Train lekker verder op deze manier zou ik zeggen dan komt het helemaal goed
wat zijn jullie allemaal lief!