inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nommel1997

inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 16:40

hoi,
ik mag van de zomer een angelo arabier in gaan rijden.
dus ik ben al bezig maar haar rustig aan zadel mak maken.
we hebben er allebei super veel zin in. *\o/*
maar heeft iemand nog tips voor het inrijden en/of voorwerk?

alvast bedankt?

Silenna

Re: inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:44

Zorg in ieder geval voor goede begleiding, en doe het vooral niet op eigen houtje.. :j

Como_Bono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:49

Zelf ga ik in september ook beginnen met het inrijden van mij paarden. (Fries / Bonte KWPN)

Goede begeleiding is zeker een must vooral als je er geen ervaring mee hebt.

Verder is het gewennen aan hoofdstel / Zadel altijd een goede stap. Neem er de tijd voor zodat het eigenlijk al een gewoonte voor hem is.

Zelf ben ik veel bezig om hem toch bekend te maken met standaard stemhulpen zoals Hooo, Stap, Draf en Back.

Hoop dat het wat helpt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:50

Inderdaad altijd iemand erbij hebben die er verstand van heeft en weet hoe hij ermee moet omgaan. Vertrouwens van zo een iemand is erg belangrijk.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:49

Ik ben het met mijn voorgangers eens. Zelf heb ik ook mijn verzorghaf ingereden en als voorwerk veel gelongeerd, met zadel en hoofdstel. Wanneer je het zadel erop hebt doe je eerst de beugels omhoog en vervolgens doe je ze als ze gewend is de beugels naar beneden zodat ze ook went aan het klapperen van de beugels. En voor de rest als je echt begint met rijden inderdaad goede begeleiding en goede duidelijke aanwijzingen geven. Ook niet gelijk beginnen met alles zoals galopperen enzo. Eerst op eigen tempo de stap, dan de draf en dan galop. Gewoon wanneer ze er klaar voor is. Wat ik ook heb gedaan is toen we begonnen met draf eerst aan de longe. Dan heb je meer zekerheid dat het goed gaat en het goed aangeleerd wordt.
Succes!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:52

zorg idd voor goeie begeleiding en begin met longeren en dat hij de commando's zoals stap draf galop en ho, dat hij dat aan de longeerlijn allemaal al kan.! dat is eigelijk het belangerijkste!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:05

Tempo commandos op stem via de longeerlijn aanleren, stuurcommandos via dubbele lijnen aanleren, schriktraining aan de hand om te leren dat plastic zakken/harde geluiden/rare dingen enzo niet eng zijn. Longeren met losse klapperende beugels. Dan ben je een heel eind..