aanspringen in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra33689

aanspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:08

Ik heb een haflinger merrie die het nogal moeilijk vind in galop aan te springen ik heb haar nog net dus kan iemand me tips geven om het aanspringen te oefenen _/-\o_ want soms ben ik wel een kwartier bezig := alvast bedankt :# XX-jes Sandra

Greetel

Re: aanspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:51

Hey dit thema is ook aan bod geweest in een ander topic! Meisje met net hetzelfde probleem!
De tips die daar naar voor kwamen:
- buiten been echt goed naar achter leggen
- geluidje maken dat ze associeert met galop
- aan de lounge zetten met jou erop en zo bijsturen
- zweepje gebruiken???

Ik hoop dat het iets helpt! Troost je, ik heb het tegenovergestelde probleem - mijne gaat heel erg graag hard lopen galloperen }> Dat is ook niet alles hoor!

grt

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:54

Ik heb het ook een tijdje gehad met mijn paard, heb aan de longe heel veel met stemhulpen gewerkt, als ik dan erop zat en me been eraan zetten en zei galop, sprong hij aan. Uiteindelijk deed hij dit zonder dat ik galop zei.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:08

Mijn bijrijdpaard galoppeerde ook moeilijk aan. We hebben er voor gezorgt dat ze makkelijk aan de longeerlijn aansprong op een stemhulp. Hier reageert ze erg goed op, we passen dit toe onder het zadel en vlugt vaak dan eerst wel een beetje maar hoe meer je het doet hoe beter en rustiger ze aanspringen. Als de stemhulpen er goed inzitten ga je het koppelen aan been/zit hulpen ;)
succes! :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:18

Bij mijn paard helpt het om aan te springen vanuit schouder binnen.
op die manier wordt het binnen achterbeen al actief gebruikt en kan ze makkelijker en ook
meer verzameld weg galoperen.

succes!