vekeerde zit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ella_14

vekeerde zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 16:37

Ik kreeg de laatste tijd al opmerkingen. Ik zit niet op mijn kont tijdens het rijden. Tijdens de les moest ik ook de stijgbeugels over het zadel slaan zodat ik wel op mijn kont moest blijven zitten maar ik kan mijn evenwicht niet goed vinden. Hebben jullie tips?

ineminne96

Re: vekeerde zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:38

Héél veel oefenen ! Zitles nemen, oefeningen doen naast je paard... En zoals je lesgever zei : stijgbeugels over het zadel en zitten maar ! Zonder zadel rijden ( in het begin dan aan de longe!).
En qua evenwicht, je kan bijvoorbeeld in het begin met een voltigesingel rijden(zonder zadel dan) en kan je je daar aan vasthouden. Maar na een tijd zal je wel zien dat dat begint te lukken hoor ! Veel succes!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:38

Ontspan! :D
Probeer niet te veel op je houding te letten, maar ga gewoon lekker zitten. Doe alsof je in een luie stoel zit en maak jezelf zwaar.

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:39

Als je goed op je kont wilt zitten moet je je bekken iets kantelen. Je kan het het beste even uitproberen voor een spiegel. Op die manier maak je je rug helemaal recht en zit je goed met je zitbeenknobbels in het zadel.

Voor de rest probeer je goed lang te maken, druk je hakken goed uit en kijk voorruit.
Succes !