Een half jaar geleden ben ik gestopt met de paardensport i.v.m. een val die gelukkig redelijk is afgelopen.
Om een lang verhaal kort te maken, gevallen van een jong paard en daarbij een zwaar gekneusde rug aan over gehouden die veel erger had kunnen aflopen. Veel geluk gehad dus al heb ik nog wel rug en nekklachten.
Daarom belsoot ik te stoppen met de paardensport, gewoon door de gevaren.
Nu begint het wel weer een beetje te kriebelen moet ik zeggen, al weet ik niet of ik nog wel zo goed durf te rijden, (heb er dus helemaal niet meer opgezeten.)
Ik reed altijd dressuur en af en toe een sprongentje en een buitenrit tussendoor. Nu weet ik niet of dat wel is wat ik nog weer wil.
Geen idee hoe angstig ik nu ben ook etc.
Via een vriend kwam ik uit bij westernrijden, dat beoefend hij en hij is er superenthousiast over. Op de knop na dan, die schijnt niet zo leuk te zijn voor mannen.
Eigenlijk is mijn vraag dus of ik wel weer moet gaan rijden en zo ja of western dan misschien verstandiger en 'veiliger is. (qua gevoel dan.)
Misschien dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen?
Groetjes!
Gewoon dingen uitproberen
)
Daar dacht ik dus ook aan, ben een leek op westerngebied maar het ziet er altijd zo heerlijk ontspannen uit. Geen idee of het mijn stijl is, het lijkt me wel een meer relaxte tak.
Gewoon recreatief in het bos kunnen en durven hobbelen is mijn eerste doel. Lijkt me heerlijk om net als cowboy (man hier in de buurt met zijn paint) dit te kunnen doen. Maar dat is een uiteindelijk doel hoor.