sinds 2 dagen ben ik bezig met het beleren van een van de arabische hengsten op mijn werk.
Ik werk als stal manager voor een shaikh in Saudi Arabie, voor meer info daarover klik op mijn profiel

Sahid is het paard waar ik mee aan de slag ben gegaan, vanaf het eerste moment hadden we al een klik maar het is en blijf een hengst.
Arabisch, vol temprament maar kan ook ontzettend knuffelen.
Ik heb de beschikking over een paarden trainer welke afkomstig is van india. Ik denk dat mensen daar hun eigen interpetaties hebben van paarden inrijden en beleren.
De manier waarop hij 29-1-2012 mee van start is gegaan wil ik jullie niet onthouden.. heb er een filmpje van gemaakt en hoop dat deze het doet.
Sorry voor het stomme geluid, maar zal er nog een ander filmpje van maken op de tijd !
Gisteren 30-1-2012 heb ik hem zelf gelongeerd met het zadel en dit ging erg goed. na 15 minuten worden de staljongens ongeduldig dat ik hun werk afpak en heb ik hun verder laten longeren.
Dit filmpje is van 30-1-2012
Voor mijn eerste indruk gaat het redelijk goed, hij schrikt niet van het geklapper van het zadel en reageerd eigenlijk overal vrij goed op.
Graag zou ik tips willen hebben hoe nu verder !
Longeren maakt het paard vaak sterker volgens mij dus nu de vraag hoe we het verder moeten doen Ik wil het niet verprutsen net zoals de andere paarden hier die deze man heeft ingereden. Degene die bereden worden hebben allemaal wel iets en worden overigens alleen gereden met stap, draf galop in rondjes .. !
Wanneer ik zelf rijd zijn de paarden dan ook meestal vervelend omdat ze niet mogen doen wat ze zelf willen..maar daar over later meer !