Beugels, van brede naar dunne..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

femkesofie

Beugels, van brede naar dunne..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 09:52

Sorry als dit verkeerd staat!
Hallo allemaal,

Ik heb gister weer eens een lesje op de manege gedaan, ik rijd al best wel goed en wil nu echt verder..
De les ging redelijk goed en de pony liep ook lekker! :)

Ik rijd dus altijd op een verzorgpaard, en die heeft van die hele grote, brede beugels, daar rijd ik altijd mee en ben dit ook echt gewend.

Maar in de les had die pony natuurlijk wel gewone beugels, dus in de les als ik wou aandrijven vlogen die beugels de hele tijd uit, heel vervelend, ook in de galop was ik steeds mijn beugels kwijt!

Ik reed met stalschoenen en chaps, volgende keer misschien toch mijn rubberen rijlaarzen aan?

En wat kan ik nog meer doen om goed te blijven zitten en te zorgen dat mijn beugels niet uitgaan?

Ik rijd op mijn verzorgpaard dus altijd met deze:
Afbeelding

En in de les met deze, ze waren al redelijk versleten en dus best glad!:
Afbeelding

Groetjes Femke
Laatst bijgewerkt door femkesofie op 29-01-12 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Re: Beugels, van brede naar dunne..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:53

hakken uitdrukken!

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 09:56

troi schreef:
hakken uitdrukken!

Dat deed ik ook wel en toch gleed ik eruit, ik heb ook nog wel een foto van de les zal ze straks op de computer zetten!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:12

Minder je benen spannen en niet optrekken, je hakken niet uitdrukken maar gewoon zo houden als dat je op de grond zou staan. Als je je hakken uitdrukt komt er spanning in je spieren en dat heef je ook weer door aan het paard, maak je zit zacht en je paard zal vaak ook meer ontspannen en dat zal het makkelijker maken je voeten in de beugel te houden, zoek geen steun in de beugels, maar leer in balans te blijven met je zit ,

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:15

Gladde beugelblokjes zijn niet Fijn en Ik kan me voorstellen dat dan de overgang tussen beide beugels best groot is. Dat je er zo'n last van hebt betekent ook dat je rijtechnisch nog wel wat te verbeteren hebt. Filmpje of foto is inderdaad wel even handig. :j

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 10:16

Bedankt, ik zal echt de foto's er straks even opzetten!