Ik hoop dat deze vraag hier goed staat.
Wat ik de laatste tijd merk, is dat ik ineens veel slechter kan sturen dan eerst.
Ik heb nu 3/4 jaar 2 keer per week les, meestal privé, en al maanden in de grote buitenbak.
Nu valt me de laatste weken op, dat ik bijna geen ronde volte meer rij, dat de hoeken worden afgesneden, etc. Dit alles op het paard waar ik bijna altijd op zit, dus daar ligt het niet aan.
Wat het gekste is: ik kijk waar ik heen wil, ik stuur rustig met de teugel, ik geef been bij, en dan doet ze haar hoofd naar de goede kant maar dan loopt ze schuin naar de verkeerde kant. Ik hoop dat jullie het snappen, want ik vind het lastig te beschrijven. Het ziet er echt niet uit!
De instructrice zegt dat ik wel kijk in de goede richting, maar dat ik dan dus precies verkeerd zit. Dat zal wel, maar waarom doe ik dat als ik het vroeger nooit deed?? En dan: wat kan ik doen om mijn zit en kijkrichting gelijk te krijgen?
Hopelijk hebben jullie goede tips! Ik vind het op dit moment namelijk ook wel zielig (nee niet sielugh, ik ben geen penny!) zoals het paard loopt in de bochten! Alvast bedankt voor de hulp.
Groet,
Floor
)

dus ik mocht in stap wel een paar keer door het midden, maar verder dus op de hoefslag.
.
. Enerzijds wijkt het paard uit voor druk (dus dat zou buitenbeen zijn) maar anderzijds bevorder je de buiging in de schouders door druk op het binnenbeen. Dit klinkt allebei logisch, maar met 2 benen drijven (of druk geven) zal wel geen bocht tot gevolg hebben?? Wie snapt het wel en kan het mij in Jip-en-Janneke taal uitleggen??