NF sparco weer aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmieh0103

NF sparco weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 16:37

Hoihoi,

Vandaag heb ik weer op mijn bijrijdpony sparco gereden en mn zusje was mee, dus die heeft wat mooie foto's gemaakt.
Dit is de tweede keer dat ik weer op Sparco heb gereden nadat ik mn sleutelbeen heb gebroken, en het ging best goed! We hebben lekker aan de basis gewerkt en een stukje wijken meegepakt :). We moeten alleen wel echt werken aan de activiteit van de achterhand, want hij heeft er een handje van om lekker langzaam te lopen...

Wat info over sparco:
-New forester
- 21 jaar
- liever lui dan moe, maar af en toe ook echt gestoord :+

Ik zelf rij nu bijna 4 jaar, en sinds iets langer dan een jaar ik op sparco :)
nu de foto's :D!

Eerst ff gelongeerd: (was vergeten om de teugels om elkaar heen te draaien, dus ze hingen een beetje naar recht)
Afbeelding

Hier zit ik er net op en hebben we net aangedraafd.
Afbeelding

iets verder :P
Afbeelding

net omgesteld naar links
Afbeelding

achterhand is er hier mooi bij, maar van voor kruipt hij eruit
Afbeelding

stukje doorzitten
Afbeelding

middendraf. ik gebruik mn spoortje teveel en laat de voorkant los, en dan komt ie wat omhoog...
Afbeelding

weer linksom. binnenhand moet ik niet omlaag brengen
Afbeelding

stukje naar voren
Afbeelding

ff halthouden, wel ongeveer vierkant :D
Afbeelding

door een S van hand veranderen
Afbeelding

stukje wijken :)
Afbeelding

En klaaar. nog snel ff een fotootje zonder kap :P
(die kap heeft hij trouwens omdat hij headsheaking heeft, daar hoef ik geen commentaar op :o )
Afbeelding

ben benieuwd of jullie nog tips/commentaar hebben! :D

groetjes kim

FriesWytske

Re: NF sparco weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:39

Vind het er op het eerste gezicht niet zo heel erg slecht uitzien. Wat mij wel opvalt zijn jouw opgetrokken hakken. Die mag je wat mij betreft wel lekker laten zakken.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:47

Wat fijn dat je weer kan rijden! :) Je zou je handen wat hoger kunnen houden en je hakken iets meer uit kunnen drukken. De foto waarop je aan het halthouden bent is houding erg netjes, zowel je handen als benen, zo wil je het constant zien. Verder loopt ze wel wat te diep, iets meer ruimte geven van voren en zoals je zelf al zegt, de boel van achter een beetje aansporen. Succes!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:51

Leuke pony hoor :)

Waar jij vindt dat het neusje er iets te veel uit is, vind ik hem juist wel fijn lopen :) Op veel foto's loopt hij wat achter de loodlijn, juist dat neusje iets voor de loodlijn geeft naar mijn mening een fijner beeld :)

Ik zou als ik jou was lekker veel tempowisselingen en schijnovergangen gaan rijden en variëren in de halshouding (ook het strekken van de hals af en toe eens meenemen) :) Je zult zien dat de achterhand dan ook actiever wordt :)

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 20:01

heel erg bedankt voor de tips!
veel tempowisselingen rijden en varieren in de halshouding zal ik zeker doen! :)

Maar moeten mn handen echt hoger? ik dacht altijd dat elleboog - hand - bit in een rechte lijn moest :P

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:57

Je handen zitten niet op al je foto's op dezelfde hoogte. Op een aantal van je foto's vind ik ze echt net iets te laag. Foto waarop je halt houdt vind ik persoonlijk wat betreft je handen en gehele houding het netst, neem die als voorbeeld.

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:53

Je mag eens proberen om je benen in het algemeen dus boven en onderneem iets verder naar achter leggen. Daarbij moet je de beugel misschien een gaatje langer doen. Dit omdat me opvalt dat je knie vaak over het zadel zit en vanuit je knie gaat je ondernemen recht naar onder. Succes!

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 11:31

@ stamina: oke, dankje voor de uitleg :)
@ me88: ik vind de beugels zo wel fijn, maar ik zal ze wel even een gaatje langer doen! ik heb ook zulke lange benen..... :P

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:03

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend werktechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben.

Primeur11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:17

Het viel mij op dat de beugels best wel een gaatje langer kunnen, waarschijnlijk gaan daardoor ook je onder benen wat verder naar achter liggen. je hoofd, schouder, heup, hak mogen 1 lijn zijn. Verder vind ik dat je er netjes op zit.

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 16:08

Zal ze volgende keer wat langer doen ja! en dankjewel :D

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:47

Ik dacht al, een New Forest met een ramshoofd? Apart! Maar het is dus een kap, zag ik later ;)

Je hebt een nette houding, en een leuke pony! Op de meeste foto's kijk je goed voor je uit, zo hoort het!

Je zou inderdaad je beugels wat langer kunnen maken, ben benieuwd hoe je dan gaat zitten. Je knieën komen af en toe zelfs boven de kniewrongen uit. Probeer wanneer je beugels een paar gaatjes langer zijn gemaakt ook goed op je tenen te letten. Die mag je meer naar binnen draaien.

Neusje van je pony duikt af en toe achter de loodlijn, probeer hiervoor te waken. Kun je misschien aangeven op wat voor momenten hij achter de teugel "kruipt"?

Verder vind ik het er leuk uit zien! Succes met z'n tweetjes :)

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:56

haha zou erg apart zijn idd :P

Dankjewel! :)
De beugels moet ik idd langer doen.. ik heb echt hele lange benen en dan steken me knieen als snel wat over het zweetblad heen...

Ik heb er zelf niet echt opgelet wanneer hij achter de loodlijn kruipt, maar als ik zo de foto's terug kijk denk ik dat het vooral zo is als ik niet actief genoeg een wat kleinere wending maak. Bij foto 4 neemt hij zijn binnenachterbeen namelijk niet zo goed mee en kruipt hij wat achter de loodlijn. en bij foto 5 maak ik ook een wat kleinere wending, maar neemt hij zijn achterbeen wel mee en loopt hij met zn hoofdje net iets voor de loodlijn. Das wel een puntje om op te letten idd, ff een tikje op zn achterbeen geven bij een wat kleinere wending zodat hij die niet vergeet op te tillen :)

& heel erg bedankt :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:51

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend werktechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:39

ziet er goed uit, probeer soms zijn neusje een eruit te rijden, want hij kruipt er soms net achter,

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:19

ziet er heel goed uit hoor, jouw zit is ook erg netjes
maar vind het wel lijken of je beetje trekt in de mond kan aan de momentopname liggen
probeer te ontspannen als hij naar beneden komt, dan legt hij ook de link
hee als ik naar beneden komt laat zij los

veel succes +:)+

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:03

je hebt een erg nette houding, maar misschien wel de beugels een paar gaatjes langer. zou het er nog netter van worden :D mooi blijven ontspannen. en goed doorrijden zodat hij niet achter de LL kruipt ;)

leuk paardje is het hoor!