Wat te doen . .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Wat te doen . .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 00:45

Vorige week heeft Lindia mijn 22 jarige Fjord merrie mijn bijrijdster eraf gegooit tijdens een buitenrit Lindia is keihard naar huis geraced ( gelukkig geen weg over hoeven steken) en bijrijdster had gelukkig niks behalve een deukje in haar ego :D

Vanmiddag heb ik weer gereden maar ook bij mij loopt ze te klieren, ze wil steeds terug naar huis ik heb totaal geen idee hoe,wat of waarom..

als we buiten gaan rijden moet ik sinds kort langs een weilandje met 2 shetlanders nou hier loopt ze echt te flippen ( racen,briesen,bokken,steigeren) als ik dr eenmaal voorbij ben is er niks aan de hand maar dan na een paar 100 meter wil ze opeens terug naar huis . . dit heeft ze sinds die shetlanders er staan voor mijn gevoel . . maar wat kan het zijn??
Vanmiddag was ze bijna niet te stoppen..

ik rijd mijn merrie bitloos.

Maureen95

Re: Wat te doen . .

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:48

goed dat je je merrie bitloos rijd! ben ik helemaal voor!
maar ik weet niet hoe je bijrijdster rijd? misschien moet je eens vragen of een vriendin meerijd . die moet haar rijstijl eens chekken. misschien doe jij niets verkeerd maar jou bijrijdster wel. misschine vind jou fjord die sjetjes wel leuk en gaat ze dan een beetje blij worden maar dan gaat jou bijrijdster misschien wel tegen de buik schoppen ofzo? ga anders een beetje grondwerk doen en veel in het bos wandelen

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:49

Misschien is het prettiger om voorlopig samen met iemand anders te rijden?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 01:31

maureen16 schreef:
goed dat je je merrie bitloos rijd! ben ik helemaal voor!
maar ik weet niet hoe je bijrijdster rijd? misschien moet je eens vragen of een vriendin meerijd . die moet haar rijstijl eens chekken. misschien doe jij niets verkeerd maar jou bijrijdster wel. misschine vind jou fjord die sjetjes wel leuk en gaat ze dan een beetje blij worden maar dan gaat jou bijrijdster misschien wel tegen de buik schoppen ofzo? ga anders een beetje grondwerk doen en veel in het bos wandelen

Mijn bijrijdster doet niets verkeerd, behalve dan dat ze soms iets te lief is voor mijn merrie en die maakt er meteen misbruik van :')

Bij mij doet mijn merrie helemaal wild zodra ze die shetlanders ziet, heenweg was er niets aan de hand terug weg wel kon haar nog net bij me houden, ben opzich niet bang hoor maar vraag me af waarom ze zo doet, heb dr nu 5 jaar en in het begin heeft ze wel raar gedaan echt uitproberen maar nu snap ik er werkelijk niks meer van.

Heb overigens niemand om mee samen te rijden, en heb ook geen rijbak.

ik krijg trouwens wel echt het idee dat ze deze shetlanders echt NIET leuk vind! normaal bij de andere shetlanders van andere buren doet ze ook niet zo

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:56

Ik denk dat als je er een stang en trens in hangt het allemaal weer perfect werkt :j

...

Nee okee even zonder gekkigheid 8)7 Heb je al geprobeerd om er aan de hand rustig langs te stappen? Netjes erlangs, en bij elk stukje (afhankelijk van hoe erg ze is) dat ze netjes rustig is uitgebreid belonen. Weitje gaan associëren met iets leuks.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 09:28

bij stappen reageerd ze dus totaal niet op ze . . daarom vind ik het ook zo vreemd volgens mij wordt ze echtboos als ze die 2 ziet.. bij andere paarden reageerd ze ook gewoon totaal niet, de shetlanders komen er meteen heel hard aangereden als ze haar zien.

maar ik zal er nog gewoon eens langs wandelen, maar ene keer reageerd ze heel heftig op ze en de andere keer totaal niet :S

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 09:34

En haar weidemaatje/stalgenoot die aan de hand lekker mee wandelt? Als ze niet zo gek doet aan de hand zou ik gewoon voor de veiligste weg gaan en voor de shetjes afstappen, en als ze weer uit zicht zijn weer opstappen :)
mijn pony was als de dood voor tunnels, heb hem steeds aan de hand door tunnels meegenomen, en inmiddels kan ik er gewoon op blijven zitten en gaat hij heel braaf en rustig door tunnels heen.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 09:59

wat vreemd, ik probeer mee te denken en m` n eigen fjord en streken erbij te halen. de mijne vind onze buurvrouw nog al leuk... met wandelen heb ik haar een paar keer laten snuffelen. en als ik erop zit wilt ze nu steeds blijven staan en op haar wachten, een tikje is genoeg hoor en ze maakt er niks van en loopt dus gewoon weer verder.

maar ik zou in elk geval je bijrijder erop en jij op de fiets en eens kijken wat ze bij haar doet en hoe ze ingrijpt even bekijken. ik zou overleggen en afspreken met elkaar maken m hoe jullie hiermee omgaan en op een lijn blijven zitten. als de een amper ingrijpt en de ander wel dan weet het paard het ook niet meer. als jullie op dezelfde wijze hierop reageren dan zal het wel minder worden denk ik... ik zou het anders ook niet weten