alleen maar galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nommel1997

alleen maar galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 17:28

hoi,
ik rij nu een arabiertje. en als ik haar rij dan gaat het heel goed in stap ze gaat vanzelf aan de teugel lopen ze is netjes voorwaarts maar niet te snel ze loopt goed stelling enz. en als ik ga draven precies het zelfde ze loopt gewoon goed. maar als ik ga galoperen dan gaat ze heel snel. als ik haar dan probeer terug te krijgen dan gaat dat meestal wel als ze een rondje heeft gegalopeerd maar daarna wil ze alleen nog maar galoperen. dus als ik dan stap en ik ga aandraven (heel rustig gwn 1 keer drijven) dan zit ze gelijk in middendraf en als ik haar niet inhou dan zit ze weer in galop. ook als ik voltes rij maakt het niet uit.
het heeft ook neits met haar energie te maken want voor dat ik haar rij gooi ik d'r los in de bak en jaag ik d'r goed op dat alle bokken enzo er uit zijn.

kan iemand me helpen please?? _/-\o_

Amiigo

Re: alleen maar galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:31

Als je goed hebt warmgereden in stap en draf etc, kun je op een volte aanspringen in galop en na nog geen halve volte ga je weer draven.
Niet gaan stappen voordat ze netjes bij jou blijft en dan nog een keer in galop een halve volte rijden en zo uitbouwen.

Lizziewizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:32

Mijn paardje heeft dat ook soms.
Dan laat ik haar gewoon vaak stappen, "valse" overgangen, dus dat ze denkt dat we naar galop gaan en dan gaan stappen, en ook stilstaan en achterwaarts gaan.
Ook bezighouden werkt goed bij haar: Volte halve baan, slangenvolte, wijken,... gewoon veel bochtjes en oefeningen.
Ik hoop dat ik wat kon helpen.

nommel1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 17:38

ik ga het morgen gelijk proberen dankjewel

Lizziewizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:46

Das niks!!
Laat maar weten hoe het ging.

nommel1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 18:53

wat: das niks???
het hielp niet echt. maar het was heel vreemd want eerst moet ik heel veel moeite doen om haar zeg maar in draf te krijgen en dan gaat ze super langzaam draven. zeg maar tussen draf en stap in. en daarna als ik iets meer gas geef dan zit ze gelijk in middendraf en gaat ze na een paar passen in galop. net of ze niet in draf wil ofzo.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:56

veel arabieren galoperen altijd wat harder.
ze nemen snelle passen in de galop

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:38

Heel veel aan het werk zetten. Veel voltes rijden, van hand veranderen, slangevoltes.
en in galop heel vaak terugnemen en opneiuw aanspringen, heeft bij mijn arabier ook geholpen. Die leerde dat ie gewoon terug moest komen op mijn hulpen, anders liet ik 'm zo nog 10x opnieuw aanspringen (is zwaarder da in 1x door galopperen)

SamsonLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:50

Lasig probleem, heb een herkenbaar probleem bij een haflinger die ik voor iemand anders rijd. Zoals ik begrijp komt het probleem pas na 1x galopperen dat ze daarna de smaak te pakken krijgt? Misschien een optie om een poosje niet te galloperen? Daarna weer rustig oppakken.

SamsonLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 02:06

Lasig probleem, heb een herkenbaar probleem bij een haflinger die ik voor iemand anders rijd. Zoals ik begrijp komt het probleem pas na 1x galopperen dat ze daarna de smaak te pakken krijgt? Misschien een optie om een poosje niet te galloperen? Daarna weer rustig oppakken.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:49

Ik zou sowieso niet opjagen vantevoren. Dat is alleen maar een hoop drukmakerij en jij wilt juist graan een ontspannen en rustig paard (en galop).

Als ze zelf altijd al een hoog tempo kiest om in weg te galopperen, kies dan zelf een nét hoger tempo. Dat tempo een tijdje volhouden en dan wisselen in tempo van galop. Even wat langzamer, en dan weer wat tempo erin!

Je moet altijd van achteren naar voren blijven rijden (wanneer mogelijk) ook als je paard al heel hard gaat.

Opgegeven moment hebben ze snel genoeg door dat ze bij jou bést hard door moeten lopen, dus zeker niet teveel extra moet gaan rennen. (Even vertaald naar 'mens' dan hè)

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:33

Veel voltes en slangevoltes etc. voordat je gaat galoperen zo word die losser en makkelijker in te houden