Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maaike_Melis schreef:ik vind dit persoonlijk een heel goede instelling! Sowieso is het boomloos zadel wel goed!
Of het een goed idee is om bitloos te gaan rijden ligt ook deels aan de pony. Als je van de pony weet dat ze goed luistert zonder bit dan kun je het proberen. Weet je nu al dat ze vervelend is en tegen je ingaat onder het rijden dan zou ik het niet doen.
Dit is natuurlijk ook een kwestie van proberen van wat beter gaat.
Je kunt ook eerst met bit rijden en wanneer ze de grondbeginselen kent overgaan naar bitloos.
succes!
montyjansen schreef:Maaike_Melis schreef:ik vind dit persoonlijk een heel goede instelling! Sowieso is het boomloos zadel wel goed!
Of het een goed idee is om bitloos te gaan rijden ligt ook deels aan de pony. Als je van de pony weet dat ze goed luistert zonder bit dan kun je het proberen. Weet je nu al dat ze vervelend is en tegen je ingaat onder het rijden dan zou ik het niet doen.
Dit is natuurlijk ook een kwestie van proberen van wat beter gaat.
Je kunt ook eerst met bit rijden en wanneer ze de grondbeginselen kent overgaan naar bitloos.
succes!
Boomloos zadel hoef niet altijd goed te zijn, wand rond de schoft moet het zadel toch druk geven om niet te gaan schuiven, paarden met gevoelige schoft kunnen daar verkeerd op reageren.
)