Aantal probleempjes..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celly1996

Aantal probleempjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 23:03

Hallo,

Ik heb een aantal probleempjes met het rijden.
Ik hoop dat jullie er tips voor weten wat ik het beste kan doen .

1; hoe kan ik zorgen dat mijn paard minder vast gaat lopen?
2 ; hoe kan ik zorgen dat ze minder sterk word?
3 ; hoe kan ik zorgen dat me paard toch stelling gaat geven ?
4 ; hoe kan ik zorgen dat ze in arbeidsgalop gaat? ( ze gaat snel en als ik een kleine ophouding geef dan valt ze terug in draf ook al houdt ik mijn been er bij )

Ik hoor het graag :j

AdnerB

Re: Aantal probleempjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:06

heb je les?
deze vragen kan je beter aan je instructrice stellen aangezien die ziet hoe jij en je paard met elkaar om gaan en dat zien wij achter een computer niet.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:07

Celly1996 schreef:
Hallo,

Ik heb een aantal probleempjes met het rijden.
Ik hoop dat jullie er tips voor weten wat ik het beste kan doen .

1; Loslaten contact houden & achterhand eronder
2 ; Loslaten contact houden & achterhand eronder
3 ; Loslaten contact houden & achterhand eronder
4 ; Loslaten, contact houden & voorwaarts rijden
Ik hoor het graag :j

:Y)

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 23:09

AdnerB schreef:
heb je les?
deze vragen kan je beter aan je instructrice stellen aangezien die ziet hoe jij en je paard met elkaar om gaan en dat zien wij achter een computer niet.

Ja, maar lesgevers pakken het allemaal verschillend aan , en wou weten hoe jullie het zouden doen zodat ik weet wat bij verschillende paarden werkt.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:11

Niet (terug) trekken, zorgen dat er genoeg impuls in zit en voorbereiden/duidelijke hulpen geven..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:11

Celly1996 schreef:
AdnerB schreef:
heb je les?

Ja, maar lesgevers pakken het allemaal verschillend aan , en wou weten hoe jullie het zouden doen zodat ik weet wat bij verschillende paarden werkt.

Maar dat is nou net het leuke aan paardrijden...Dat ze allemaal verschillend zijn! Je moet je training aanpassen aan het paard. En ja, er zijn bepaalde regels enzo die voor alle paarden gelden, maar als je die zomaar gaat toepassen, komt het echt niet goed.
Daarbij komt er heel veel gevoel bij kijken, je moet namelijk niet alleen weten wat je moet doen, maar ook hoe en wanneer...En dat kan je dan weer alleen leren als je uitleg krijgt op het moment dat je op je paard zit. Toch maar op zoek naar een lesgever die goed bij jullie past denk ik...

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 23:14

Bedankt :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:18

Iets wat misschien helpt tegen het 'sterk zijn', is om je paard als hij/zij te hard gaat, niet tegen te houden in de mond maar kleine voltes te laten draaien, tot je paard ontspant, dan gelijk belonen met rechtuit lopen. Zo van, okee je mag hard lopen maar wel op een volte :Y) dat is zwaarder voor je paard en hij/zij zal dan ook kiezen om rustiger te lopen op het rechte stuk..

Voor de rest, inderdaad goeie instructie zoeken :j Succes!

annehuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 07:16

AdnerB schreef:
heb je les?

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 08:32

Magrathea schreef:
Iets wat misschien helpt tegen het 'sterk zijn', is om je paard als hij/zij te hard gaat, niet tegen te houden in de mond maar kleine voltes te laten draaien, tot je paard ontspant, dan gelijk belonen met rechtuit lopen. Zo van, okee je mag hard lopen maar wel op een volte :Y) dat is zwaarder voor je paard en hij/zij zal dan ook kiezen om rustiger te lopen op het rechte stuk..

Voor de rest, inderdaad goeie instructie zoeken :j Succes!

Bedankt! :)