Iedereen bedankt voor de reacties,
Wat ik bedoelde met de krachttraining is puur om mijn knie aan te sterken en daarbij mijn spieren te verlengen, en zie ook te kweken. Loop nu gewoon met het probleem dat het bij dat paard (ivm een wat kortere borstkast, waarbij ik mijn been laat maar zeggen omhoog moet draaien) mijn been niet goed aankan leggen en daardoor geen normaal been kan geven.
Overigens reageert ze links wel snel en allert op kuitdruk. Het probleem ligt dus ook gewoon dat ik haar rechts niet genoeg kan begrensen bij het aan rijden omdat ik mijn been niet aan kan leggen bij haar, vandaar dat mij werd verteld om mijn hak wat meer op ter trekken en met hak druk te geven (dat is wat ik als dar trappen zie, wat overigens ook al tussen aanhalingstekens staat).
Zweep kan ik proberen, maar vriendin heeft daar geen goede ervaringen mee met dat paard.
Maar bedankt voor de tips, ben mezelf er ook van bewust dat ik haar goed aan het been moet zetten, maar dat gaat links dus goed maar rechts wat gecompliceerd.
Dit: krachttraining Heeft voor de rest niet met de paarden te maken ofzo hoor, maar puur om mijn spieren te verlengen en mijn knie beter te laten indraaien net gewicht erop. Ook heb ik alleen in draf last van het probleem als er gewicht op zit.