probleem met stelling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veroniekje

probleem met stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:50

hai,

Ik rijd nu intussen 3 jaar dit paard en sinds een jaar ben ik het wat strenger aan gaan pakken,
Ze doet het nu opzich redelijk tijden het rijden alleen ze houd ze de heletijd stelling naar rechts,
Als ik der dan weer recht heb door op de volte stelling naar links te vragen gaat het weer even goed, maar zo gauw
ik recht uit ga gaat ze gelijk weer met der hoofd naar rechts, Nou vraag ik me af of dit aan mij ligt, Mijn Lesgeefster heeft okal geprobeert het paard
recht uit telaten gaan en haar hoofd netjes recht te houden maar zelfs bij haar gaat ze terug naar rechts

heeft iemand misschien tips? :D

laif

Re: probleem met stelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:54

je kan ook is proberen om links om te rijden en dan stelling naar buiten vragen om hem daar iets losser in te maken

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:56

longeren en dan de longeer lijn door het bit aan de singel vast maken

lindy94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:59

Misschien dat ze het niet lekker in haar hals heeft zitten?
al geprobeerd om met een snoepje ofzo dat ze met haar neus haar buik aan moet tikken aan de linker kant?
veel longeren.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:24

Een paard gaat echt niet vanzelf goed lopen. het is een kwestie van iedere pas blijven onderhouden, ook al rijdt je GP, dat heet nl. dressuur.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:54

Het is een kwestie van een te korte spier in de lengtebuiging. Je paard moet door training van die spieren deze langer krijgen, dit gaat wel een poosje duren.

Daarnaast moet je je eerst afvragen of alles in de rug en nek goed zit, geen blokkades en moet je zelf ook je houding na gaan, ben je sterker in je ene hand dan in de andere. En hoe zijn de tanden? Past het bit goed.

Maar let op dat je niet gaat trekken aan de teugel welke kant hij niet in wil buigen, dan blokkeert het paard achter je zadel. Zorg dat je zoveel met dat been drukt dat het paard eerst weer wat rechter wordt en daarna pas naar stelling gaan, en inderdaad met een wortel kijken of het paard lening is.

Lyydiiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:25

Op de binnen hoefslag gaan rijden en dan je rechterhand als het ware afsteken, dit moet je zover doen tot dat er weer evenveel druk op beide teugels staat.
Dus je rijd op de binnen hoefslag en je paard gaat met haar hoofd naar rechts lopen, op dat moment heb je meer druk op rechts als op links. Wat je dan moet doen is je rechterhand naar voren totdat je paard zijn hoofd recht houd en je op beide handen even veel druk hebt.

CarlaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:55

Tanden laten nakijken kan ook geen kwaad.
Daarnaast moet je zorgen dat je druk krijgt op twee teugels en vanuit je binnenbeen stelling vragen. Je binnenhand kan daar een klein beetje bij begeleiden.
Probeer los te blijven op de teugel aan de kant waar ze niet heen wil buigen. Als je het hoofd met geweld ( aan de longe of onder het zadel) toch ineens de juiste kant op wil hebben, gaat je paard zich sterk maken en dat verlies je als ruiter altijd. Met geduld en rijtechnisch oplossen, niet even snel z'n hoofd de andere kant op halen.

Veroniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 23:41

Bedankt voor al jullie tips ik ga der is op letten en inderdaad is der tanden laten na kijken