Vandaag had ik mijn B debuut met Unique! Ik ben sinds eind november een combinatie met haar en vandaag zijn we voor het eerst op wedstrijd geweest. Unique is een merrie v. French Buffet en ontzettend werkwillig. In de proeven hadden we helaas veel spanning, doordat ik zelf ook spanning had was het lastig haar spanning te laten afvloeien. Dit lukt thuis vaak erg goed, maar vandaag had ik sommige stukjes gewoon even geen stuur meer
Maar al bij al zijn we redelijk goed rond gekomen 
Het is een merrie die nogal kijkerig is en ook veel dingen spannend vind. Ik moet nog veel beter leren daarmee om te gaan. Het is een hele omschakeling naar dit paard, vorige 2 paarden die ik gereden heb/had keken echt nergens van op. Daardoor wel super leerzaam voor mij

Ik heb de proeven op film maar helaas tript mijn computer volledig doordat het lange filmpjes zijn en mijn camera blijkbaar niet heel geschikt is voor zulke filmpjes. Om toch een beeld te geven heb ik er een aantal stils uitgehaald

Losrijden ging wel fijn, in de eerste proef begon het gespannen maar heb me eigenlijk best rustig weten te houden waardoor er echt hele fijne stukken in zaten. Proef 2 had ik helaas weer meer spanning juist, heel jammer. Maargoed het is voor mij in ieder geval duidelijk waar we aan moeten werken
als ik veel spanning heb dan doe ik heel raar met mijn rechterhand.. Heb hem een stuk hoger en ben niet los in mijn armen, vooral rechter arm niet. Dit is ook terug te zien op de stils en is dus iets waar ik serieus aan moet gaan werken. Maar dat komt vast goed ! 
Proef 1 had ik 187 punten en had ik een 6de prijs, van de 28 starts! Proef 2 had ik 181 punten
De eerste 2 puntjes zijn dus binnen
Volgende week morgen we weer
Binnenkomen, 7

Draf op volte voor de galop, ondanks de spanning toch redelijk beeld

Groeten

Middenstap, hadden we een 7 voor in beide proeven

Galop, rechtop blijven zitten

Halsstrekken, beide proeven ook een 7

Blooper! hier sprong ze even weg

Volte in galop, goed voor een 7!

Volte doorzitten, ook een 7

Middendraf, ze kan het goed maar helaas toch minder door de spanning

Het is echt een wereld van verschil hoe ontspannen ik er thuis op zit en hoe erg gespannen ik er nu op zat. Was me ook érg bewust ervan en deed mijn uiterste best de spanning weg te nemen, ook bij mijzelf, maar helaas is dat echt niet gelukt. Volgende keer beter, is denk ik ook een kwestie van veel doen.
Tips zijn welkom

ik hoop dat het bij jou ook zo gaat