Unique @ B debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

Unique @ B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 23:36

*\o/*

Vandaag had ik mijn B debuut met Unique! Ik ben sinds eind november een combinatie met haar en vandaag zijn we voor het eerst op wedstrijd geweest. Unique is een merrie v. French Buffet en ontzettend werkwillig. In de proeven hadden we helaas veel spanning, doordat ik zelf ook spanning had was het lastig haar spanning te laten afvloeien. Dit lukt thuis vaak erg goed, maar vandaag had ik sommige stukjes gewoon even geen stuur meer :+ Maar al bij al zijn we redelijk goed rond gekomen :j

Het is een merrie die nogal kijkerig is en ook veel dingen spannend vind. Ik moet nog veel beter leren daarmee om te gaan. Het is een hele omschakeling naar dit paard, vorige 2 paarden die ik gereden heb/had keken echt nergens van op. Daardoor wel super leerzaam voor mij :)

Ik heb de proeven op film maar helaas tript mijn computer volledig doordat het lange filmpjes zijn en mijn camera blijkbaar niet heel geschikt is voor zulke filmpjes. Om toch een beeld te geven heb ik er een aantal stils uitgehaald :)

Losrijden ging wel fijn, in de eerste proef begon het gespannen maar heb me eigenlijk best rustig weten te houden waardoor er echt hele fijne stukken in zaten. Proef 2 had ik helaas weer meer spanning juist, heel jammer. Maargoed het is voor mij in ieder geval duidelijk waar we aan moeten werken :) als ik veel spanning heb dan doe ik heel raar met mijn rechterhand.. Heb hem een stuk hoger en ben niet los in mijn armen, vooral rechter arm niet. Dit is ook terug te zien op de stils en is dus iets waar ik serieus aan moet gaan werken. Maar dat komt vast goed ! :)

Proef 1 had ik 187 punten en had ik een 6de prijs, van de 28 starts! Proef 2 had ik 181 punten :) De eerste 2 puntjes zijn dus binnen :)) Volgende week morgen we weer :D

Binnenkomen, 7 :)
Afbeelding

Draf op volte voor de galop, ondanks de spanning toch redelijk beeld
Afbeelding

Groeten
Afbeelding

Middenstap, hadden we een 7 voor in beide proeven :)
Afbeelding

Galop, rechtop blijven zitten
Afbeelding

Halsstrekken, beide proeven ook een 7 :D
Afbeelding

Blooper! hier sprong ze even weg
Afbeelding

Volte in galop, goed voor een 7!
Afbeelding

Volte doorzitten, ook een 7 :)
Afbeelding

Middendraf, ze kan het goed maar helaas toch minder door de spanning
Afbeelding

Het is echt een wereld van verschil hoe ontspannen ik er thuis op zit en hoe erg gespannen ik er nu op zat. Was me ook érg bewust ervan en deed mijn uiterste best de spanning weg te nemen, ook bij mijzelf, maar helaas is dat echt niet gelukt. Volgende keer beter, is denk ik ook een kwestie van veel doen.

Tips zijn welkom :)

Helma_Amber

Re: Unique @ B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:49

Gefeliciteerd met je eerste 2 punten op het debuut!
Je ziet inderdaad heel veel spanning, maar dat komt vanzelf naarmate je vaker op wedstrijd gaat. Wat me opvalt is je handhouding. Je lijkt je rechterhand hoger te dragen dan je linkerhand en je mag je handen in draf wel iets meer voor je dragen. Vooral op de eerst 2 foto's lijkt het alsof je je handen op schoot hebt staan.
Heel veel succes samen.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:08

Gefeliciteerd met dit mooie begin!
Denk inderdaad om je handen, misschien de teugels een fractie korter?
Nu lekker veel kilometers maken op wedstrijden, en dan kunnen jullie straks beide vanzelf beter met de spanning omgaan! En als je dan nu al zulke punten rijdt, gaat dat helemaal goedkomen met jullie!

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:14

Erg leuk paard zeg!
indd veel kilometers maken op wedstrijden en je teugels ietsjes korter nemen ;)
misschien nog een tip; zie bij je foto van het halthouden dat ze niet meer mooi rond staat, probeer dit wel dit kan je misschien nog een extra puntje opleveren <= daar stond ik ook nooit bij stil totdat een jury mij dit vertelde!

Gaat helemaal goed komen met jullie :D !

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 12:34

Bedankt voor de reacties en tips :) heb ik zeker wat aan. Viel me idd op dat mijn rechterhand hoog staat en niet los is dus daar ga ik heel goed op letten. Heb dat thuis in de training niet.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:41

Op de training foto's in je profiel heb je ook je handen ongelijk dus dat is een goed punt om op te letten.
Verder vind ik het ondanks de spanning er wel goed uit zien, lekker wedstrijd ervaring opdoen en dan komen jullie er wel. :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:34

Hey Deniece

Het duurde even voordat ik reageerde had een poos niet achter de computer gezeten

Maar als eerste gefeliciteerd met je punten! Dat is nog eens een fijn debuut.

Ik moet even commetaar geven anders word mn reactie verwijderd dus bij deze..

Je kan eventueel met je schouders wat naar achteren, daardoor rij je wat "trotser"want dat mag best, jullie zijn een leuke combinatie. _/-\o_

Succes!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 13:11

Klopt ik moet in training ook nog regelmatig aan mijn handen denken maar heb het op wedstrijd wel veel erger volgens mij. Maargoed is een kwestie van consequent aan denken en veranderen denk ik.

@ Daphne; dankjewel! Mag idd trotser zitten soms :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:37

Ziet er goed uit! :j Gefeliciteerd met je twee winstpuntjes!

Schouders iets meer naar achter, en iets trotser gaan zitten
dat Unique iets het koppie eruit loopt, is een stuk spanning wat ik zie.
Waarneer ze meer ontspannen is, kun je haar ook lekkerder ontspannen rijden
waardoor het beeld er nog beter uit gaat zien!

Wanneer je binnenkort weer een keer concour hebt wil ik zeker een keer komen kijken!
Moet alleen Jeroen mee willen! hahaha!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:16

gefeliciteerd met je puntjes erg leuk, maar halsstrekken mag nog wel meer. Ik kreeg nog een 5 altijd ook al liep die met zijn neus tussen borst en knie. En het paard steekt vooral zijn neus er wat uit, maar maakt zich niet heel veel langer in de hals.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 11:18

Bedankt voor de reacties!

@ Lins; zie mijn wedstrijdplanning in m'n profiel ;) vanavond mag ik alweer!

@ suikermeisje dat was inzet van halsstrekken, had beide proeven een 7, dat ze haar neus wat meer naar voren steekt is juist gunstig want dat is wat de meeste jury's willen zien ipv dat ze achter de teugel en loodlijn kruipen.. :) Maar vanavond ga ik voor de 8 :D

Primeur11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:28

gefeliciteerd met je puntjes. als tip wil ik meegeven dat je de teugels af en toe wat korter mag houden, en je handen meer naar voren. dit is vooral op foto 2 te zien. want hier heb je, je handen heel erg dicht bij je lichaam.
verder kun je er opletten bij het halsstrekken dat je je handen dichter bij elkaar houdt. Ik had ook eerst de neiging om mijn handen breed te zetten bij het halsstrekken. Hier ben ik toen op gewezen door een jury, deze jury zij dat het gauw 1 punt kan schelen.

veel succes met alles

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 15:49

Dankjewel! :) klopt teugels korter en ook met halsstrekken bij elkaar houden is een puntje om aan te werken. Van het weekend weer 2 winstpunten en prijzen binnengehaald dus opzich gaat het lekker :D

Enjoy_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:26

Bij jou zi eik ook veel spanning, en ik denk dat je houding ook iets beter word als je je beugels wat langer gaat doen. die zijn wel erg kort vind jezelf niet?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:31

Ik vind het er redelijk netjes uitzien voor je eerste wedstrijd :) Wel inderdaad wat spanning, en op sommige foto's valt hij nogal op de voorhand... Maar dat komt vast wel goed!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 11:03

Bedankt voor de reacties :) had deze wedstrijd inderdaad veel spanning, 2de wedstrijd was dat al veel minder en wedstrijd 3 was helaas afgelast.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:37

ziet er goed uit, en idd je teugels ietje korter, dan oogt het wat mooier!

amberveldman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:50

Ziet er al best leuk uit! :) mishien als je gespannen bent voor dat je de ring ingaat wat ontspannings oefeningen doen :)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 20:48

Bedankt :) de spanning is op wedstrijd ondertussen al veel minder (is alweer een maand geleden deze foto's en ondertussen alweer 2 wedstrijden gehad) gelukkig :)

amberveldman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:48

Ik had het in het begin ook heel erg ! Daardoor was ik gewoon de hele proef er niet echt met me hoofd bij voor me gevoel. Maar heb steeds meer wedstrijd gereden en nu vertrouw ik hem al veel meer , hij doet af en toe alsnog wel raar op concours maar het is door de ervaring toch echt wel veel meer verbeterd :) Ik weet nog hoe het met de eerste wedstrijd ging ... :') ik hoop dat het bij jou ook zo gaat :) !