Ik heb vandaag voor de tweede keer met mijn draver Yip in de bak gereden. Even wat achtergrondinformatie:
6 jarige draver van Nevele Cero O, hij heeft gekoerst tot zijn 5e.
Hij is in totaal nu zo'n 12 keer onder het zadel geweest, vorig jaar januari is hij ingereden. We hebben vanaf die tijd eigenlijk alleen maar buitenritjes gemaakt. Vanaf de zomer heeft hij nog een halfjaar stilgestaan om hem even wat rust te geven na al die nieuwe indrukken.
Doordeweeks longeer ik hem vaak 20 minuten met de pessoa en dit is nu net de tweede keer dat ik met hem in de bak rijdt. De foto's zijn niet van super kwaliteit, excuses daarvoor! Ook zijn de foto's vooral van het linksom rijden gemaakt. Natuurlijk hebben we netjes in en uitgestapt.
Ik vond hem zelf erg fijn lopen vandaag, ik zie wel dat er nog wat bijgespijkerd moet worden aan mijn houding na een paar maanden niet rijden.
(Ik ben trouwens nog op zoek naar een instructrice in de omgeving van Stiens)Ook is hij nog niet echt scherp op het been waardoor mijn hielen nogal eens omhoog kruipen, kortom nog genoeg werk voor de komende tijd!
Het galopknopje zit er nog niet op onder het zadel, dus daar zijn we nu nog vooral mee bezig aan de longeerlijn. Cap is eigen risico, ik ben mij bewust van alle feiten!
Meet Yip Dragon:
Stappen

Fijn achterbeen!

.
)