Yip Dragon (draver) , 2e keer rijden in de bak.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashen

Yip Dragon (draver) , 2e keer rijden in de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 15:34

Hoi!

Ik heb vandaag voor de tweede keer met mijn draver Yip in de bak gereden. Even wat achtergrondinformatie:
6 jarige draver van Nevele Cero O, hij heeft gekoerst tot zijn 5e.
Hij is in totaal nu zo'n 12 keer onder het zadel geweest, vorig jaar januari is hij ingereden. We hebben vanaf die tijd eigenlijk alleen maar buitenritjes gemaakt. Vanaf de zomer heeft hij nog een halfjaar stilgestaan om hem even wat rust te geven na al die nieuwe indrukken.

Doordeweeks longeer ik hem vaak 20 minuten met de pessoa en dit is nu net de tweede keer dat ik met hem in de bak rijdt. De foto's zijn niet van super kwaliteit, excuses daarvoor! Ook zijn de foto's vooral van het linksom rijden gemaakt. Natuurlijk hebben we netjes in en uitgestapt.

Ik vond hem zelf erg fijn lopen vandaag, ik zie wel dat er nog wat bijgespijkerd moet worden aan mijn houding na een paar maanden niet rijden. :+ (Ik ben trouwens nog op zoek naar een instructrice in de omgeving van Stiens)
Ook is hij nog niet echt scherp op het been waardoor mijn hielen nogal eens omhoog kruipen, kortom nog genoeg werk voor de komende tijd!

Het galopknopje zit er nog niet op onder het zadel, dus daar zijn we nu nog vooral mee bezig aan de longeerlijn. Cap is eigen risico, ik ben mij bewust van alle feiten! :)

Meet Yip Dragon:

Stappen
Afbeelding

Fijn achterbeen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:40

Volgens mij kruipen jouw hielen ook omhoog omdat je iets met een holle rug op je paard zit, je moet echt meer je bekken kantelen en op je zitbeenknobbels gaan zitten. Dan kun je ook veel beter je hakken uitdrukken en drijven met je kuit zoals eigenlijk de bedoeling is. Het is wel een leuk paardje en het rijden ziet er ontspannen uit. Lukt vast om een instructrice te vinden, succes samen!

troi

Re: Yip Dragon (draver) , 2e keer rijden in de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:12

Probeer idd wat minder op je muts en wat meer op je billen te zitten, verder zou ik proberen hem van voren meer lucht te geven zodat hij zijn hals watmeer kan strekken. Ik vind hem nu vrij kort lopen.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 16:25

troi schreef:
Probeer idd wat minder op je muts en wat meer op je billen te zitten, verder zou ik proberen hem van voren meer lucht te geven zodat hij zijn hals watmeer kan strekken. Ik vind hem nu vrij kort lopen.

Haha duidelijke omschrijving inderdaad! Ik zal erom denken. Ik heb ook echt het gevoel mijn balans nog wat kwijt te zijn tijdens het rijden. Wat vaker weer in het zadel zal hopelijk ook veel helpen. :D

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:04

zou aller eerst me handen wat hoger doen, je dwingt hem nu vanuit de schoft.
Ik mis de ontspanning in ze rug waardoor ook ze buikspieren niet sluiten.
Waar jij zegt dat hij een fijn achterbeen heeft, probeer hem daar wat meer lengte in de hals te geven.
Foto 1 en 2 loopt hij achter de loodlijn en te diep.
Je handen wat toe staan.

succes

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:43

Wat een leuk paardje zeg, op het eerste gezicht zou ik niet gelijk zeggen dat het een draver is. Behalve dan dat hij wat teveel op de voorhand loopt ;).
Ik heb zelf ook een redelijk holle rug (al komt dat bij mij door rugaandoening), maar belangrijkste nu voor is om je bekken te kantelen, en voor je gevoel wat achterover te gaan zitten. Zo hou je Yip ook wat meer in balans door wat minder op de voorhand te laten kukelen.
Probeer ook je handen wat meer rechtop te houden, op de tweede en derde foto heb je ze 'plat' zeg maar.
Veel succes verder om hem te trainen!

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:05

Ik weet niet of het is omdat je er geen foto's van hebt, of omdat je het niet gedaan hebt, maar wat mij opvalt is dat je de hele tijd dezelfde hoofd&hals houding... Het lijkt mij goed om in een training af en toe de hals wat langer te laten worden, en af en toe hem er wat bij te pakken, maar niet te lang hetzelfde..

En wat hier boven ook al genoemd is, let op dat je geen holle rug trekt.

Verder vind ik dat het er goed uitziet, vooral in draf neemt hij mooie ruime passen, en een goed actief achterbeen:)

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 16:39

Laaavo schreef:
Ik weet niet of het is omdat je er geen foto's van hebt, of omdat je het niet gedaan hebt, maar wat mij opvalt is dat je de hele tijd dezelfde hoofd&hals houding... Het lijkt mij goed om in een training af en toe de hals wat langer te laten worden, en af en toe hem er wat bij te pakken, maar niet te lang hetzelfde..

En wat hier boven ook al genoemd is, let op dat je geen holle rug trekt.

Verder vind ik dat het er goed uitziet, vooral in draf neemt hij mooie ruime passen, en een goed actief achterbeen:)

Bedankt voor de tips! Ik heb hem inderdaad gewoon met losse teugel ingestapt, gedraafd en na de tijd ook nog even. Alleen ik krijg hem nog niet echt uitgeschoven, zodra ik dus toesta met mijn hand en hem wat meer voorwaards rijd om hem te laten uitschuiven gaat hij met zijn neus omhoog of kruipt achter de teugel. ;) Vooral dat eerste resulteert in een enorm moeilijk te rijden draf. (lees: Neus bijna in de lucht :o )

Ik longeer hem ook een aantal malen per week met de pessoa en daar begint hij nu wel lekker laag over de rug te lopen maar ik denk dat het allemaal wat tijd nodig heeft. Ik zal er in ieder geval meer op focussen want ik zie inderdaad aan de foto's dat hij af en toe iets te kort/achter de LL loopt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend werktechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:40

Ik vind het er netjes uitzien hoor, leuk beestje :). Veel is al gezegd, het enige wat ik er aan toen kan voegen: Probeer het eens met je beugels een gaatje korter, op die manier is het makkelijker je hakken uit te drukken. Je zal hierdoor ook vanzelf een betere houding in je rug krijgen.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:25

Het ziet er mooi uit, al zie ik hem steeds in een zelfde houding lopen.. Ook kantel jij veel naar voren waardoor je dus je hakken ook niet goed uit kan drukken. Probeer op je kont te zitten, schouders naar achter, t**ten vooruit en kijk voor je uit zeg ik altijd :+

Probeer ook je handen een tikkeltje hoger te houden, want nu zet je ze een beetje vast ter hoogte van de schoft. Handen rechtop, ellebogen langs je lijf en dan komt het helemaal goed :)

Succes, leuk paard ! :j

_Juliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:03

Je hebt een nogal holle rug vind ik ( heb ik ook hoor, maar mijn rug is zo gegroeit ).
Al vind ik wel dat je paardje super loopt om een draver te zijn!
Ook jij doet het heel goed na al die tijd uit het zadel :j