Springpaard aan de dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

partouche

Springpaard aan de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 17:42

Hoi,

Ik heb wat foto's van de kerstvakantie gevonden, en die wil ik graag delen met jullie.
Dit beestje is een Holsteiner van 13 jaartjes jong, met de naam Tiësto, die graag springt. (stamboom weet ik niet)
Ik heb die dag wat gedressuurd, waar ik ook verder met hem mee wil gaan. Hij pakt t allemaal super op met een bijrijdster zoals ik!
Ik ben opzoek naar goede tips/commentaar waar ik veel aan heb waar ik de volgende keren ook mee aan de slag wil gaan!
Dus brand los :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

helaas zijn t maar 3 foto's, volgende keer komen er meer! :)

xx Noor en Tiësto

Danmaarzo

Re: Springpaard aan de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:06

Wat een leuk dier! Knappe kop heeft ie!

Let erop dat je contact blijft houden met de mond! Verder vind ik het eigenlijk wel heel fijn eruit zien! Ga zo door!

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:14

Ziet er inderdaad goed uit! Kan niet helemaal goed beoordelen doordat het inderdaad niet zo veel foto's zijn maar ik zal even kijken of ik toch wat tips kan bedenken.
Je kan je teugels echt een stukje korter nemen, nu zit er namelijk een soort boogje in de teugels, en daar zie je aan
dat je nu geen/ niet veel contact heb op de mond ( niet dat je moet trekken, maar het is wel goed om je teugels
een stukje korter te nemen zodat je meer contact blijft houden.
Verder zien je zit en je beenhouding er ook goed uit,
blijf alleen je hakken goed uitdrukken
en op foto drie lijkt het een klein beetje alsof je een beetje inzakt met je schouders
probeer ook rechtop te blijven zitten, borst naar voren, en niet een beetje in te gaan zakken
heel veel plezier nog met deze leuke pony:)!

partouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 18:32

bedankt voor de tips!
Ga der zeker aan werken, vanavond al! :)
Hoop dat ik mn moeder mee kan sleuren om een paar foto'tjes te maken na half uurtje als ie lekker los is :)
Als ze dat wilt doen, staan ze vnaaf op bokt :)

partouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 21:58

[update]
vanavond weer heerlijk uur gereden, wat anders dan normaal, want de lichten vielen allemaal uit haha!
Heb geprobeert tips te volgen, en lukte geloof ik wel aardig.
Volgende keer als t wat minder koud is wil mn moeder wel foto's komen maken. :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:29

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar rij-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.