Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Tja een langlopende discussie. Imo is het wel mogelijk zolang een paard het zelf 'aanbiedt' en aan kan. Maar vaak wordt er toch veel geforceerd en op een verkeerde manier gereden waardoor paarden problemen krijgen.
Equimotion schreef:Dat paarden al jong GP lopen is al van alle tijden. Bonfire, Rembrandt en Gigolo liepen op hun 7e GP.
Voor zulke paarden is "het lopen van GP" dan ook geen eindstation maar het begin van een enorme ontwikkeling die ze dan nog doormaken.
freeride schreef:Het is ook maar net wat je GP klaar vindt he.
Persoonlijk ben ik van mening dat paarden jonger dan 12 jaar daar niet klaar voor zijn, fysiek niet en psychisch niet.GP is ook niet altijd GP he.
)
freeride schreef:@cherie78, over Totilas kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat ik denk dat zijn training hem tot de verkoop aan Rath geen goed heeft gedaan, die achterhand kon er onder EG mijns inziens niet onder komen aangezien hij stuwend moest lopen voor het stekerige voorbeen, ook in de piaffe en passage geen verzmeling, maar opkropping, zitten gaan en front omhoog is tegenwoordig zeldzaam in de GP proeven, helaas.
Dat bedoel ik oo met GP klaar of eigenlijk niet, de truucjes zoals je nu veel ziet kan een paard van 8 wel uitvoeren, maar het echte GPwerk is iets waaraan je pas kunt beginnen met paarden vanaf 10 jaar in training. wel heel vindingrijk, achterhand in moskou
want ik ben het wederom met je eens over Totilas.