Rykke @ work in het maisland,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danique1995

Rykke @ work in het maisland,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 09:31

Hallo Bokkers,

Afgelopen zaterdag ben ik weer gaan rijden op Rykke en heb vriendlief meegenomen zodat hij foto's kon gaan maken.
Rykke is een 7 jarige friese merrie, en is verknald door een ander meisje , ze is nu weer wat rustiger en heeft ook een nieuw zadel en hoofdstel dus maar is even showen.
Ik rijd op Rykke sinds augustus 2011 en hebben al beetje ups en downs gehad.

Hier het topic van de vorige keer dat er fotos werden gemaakt om het verschil te kunnen zien.
[RT-HAW] Rykke @ Work

Even de verbeterpunten :
- Handen lager/hoger/ sluiten
- hakken beter uitdrukken
- benen niet optrekken.
- Achteroverzitten.

Het ging heel goed maar toch kwam er een moment dat we op de rechterhand reden en dat ze nogal heet werd.

Veel kijkplezier.
Staan niet op volgorde!
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.goed voorbeeld van mijn handen

Afbeelding

4.
Afbeelding

5.Ze is zo mooi
Afbeelding

6. Dat kom je weinig tegen dat ik vooruit kijk,,
[img]http://52.media.hyves-static.net/1461242351/6/-EAI/0/img1461242351.jpeg[img]

7. netjes achterhand eronder
Afbeelding

8. Ja hier was ze onstuimig en ik kon haar absoluut niet meer sturen dus rende ze recht op vriendlief af.
Afbeelding

9.Laatse stuk even stappen
Afbeelding

10. ik hoorde de trekker :P
Afbeelding

Commentaar mag maar hou het netjes, ik weet mijn eigen minpunten al.

Groetjes Danique en Rykke

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:15

Wat een leuke fries! En je bent al stukken voor uit gegaan in vergelijking met je vorige topic!
Ook zit je al een stuk meer recht op, dat zou inderdaad nog wel wat kunnen,
door echt je rug recht te maken en borst naar voren ipv meer in elkaar gedoken te zitten.
maar je fries loopt verder fijn en het ziet er leuk uit! Veel plezier nog:)
Ook zou je je hakken iets beter kunnen uitdrukken maar dat staat al zelf bij je verbeterpunten dus dat weet je verder zelf ook wel :)

Aurora3

Re: Rykke @ work in het maisland,

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:55

Poeh, hier heb je nog wel wat werk aan denk ik.

Het is fijn dat je zelf al het idee hebt dat je wat meer controle hebt en dat je rustiger kan draven. Toch vind ik haar houding enzo beter in je vorige topic. In dit topic loopt ze meer achter de teugel en haar achterhand is er lang niet altijd onder. Eigenlijk alleen op die ene foto dat haar hoofd omhoog komt gaat haar achterhand er wat beter bij.

Ik zou heel veel overgangen gaan rijden, zo min mogelijk op de hoofd/halshouding letten en heel erg werken aan activiteit. Dat ze hard loopt wil niet zeggen dat ze ook actief is, ze loopt vaak helemaal uit elkaar onder je vandaan.
In het begin zul je in de overgangen terug nog wel je hand nodig hebben, maar probeer ernaar toe te werken dat je op je zit langzamer kunt. Ook regelmatig een keertje achterwaarts kan helpen zowel voor de controle als om haar meer te laten dragen vanuit haar achterhand.
Als je wat meer controle over haar tempo hebt, probeer dan om haar hals uit te schuiven naar voren en naar beneden en dan overgangen te rijden.

Kortom: heel veel kilometers maken en heel hard oefenen. Succes!

danique1995

Re: Rykke @ work in het maisland,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 20:13

@sellyxx Heel erg bedankt voel me er zelf beter over ja ,

@Aurora3, ja inderdaad ze loopt vaak onder mij vandaan, en heel erg bedankt voor de tips ik ga er hard aan werken.