Helaas! Bij iedere keer aanspringen kreeg ik een bok, en niet eentje van 'ik wil je eraf' of 'auw ik wil niet draven' maar 'YESS!!!!!! GAAAAN!'
Buiten wandelen, geen punt. Over straat, ook geen probleem. In de bak rijden, niks aan de hand. Maar op het moment dat we een stap op een ruiterpad zetten, spanning, nek erop, en hij wil het liefst alleen maar rennen.
Het ligt echt 100 procent zeker weten aan mij. En ik kan tegen mezelf wel zeggen dat ik moet ontspannen en de spieren die ik kan bereiken, bereik ik ook wel, maar dan nog blijf ik gespannen. Ik betrapte mezelf vandaag zelfs op trillende benen aan het einde van de rit van de pure spanning. zo bang ben ik niet eens, dat valt wel mee, maar het is SPANNING!
Dus ik zoek eigenlijk tips om te ontspannen. Ademhalingsoefeningen heb ik vandaag gedaan, werken een beetje maar niet genoeg. Ik las ergens dat iemand muziek op doet om te ontspannen, en dit wil ik de volgende keer wel proberen.
Ben benieuwd of andere mensen goede tips hebben om dit te oefenen
Het is eigenlijk een beetje ons laatste 'heikel' punt en het ligt zeker weten aan mij, alleen is het zo moeilijk om eraan te werken, omdat m'n lichaam zich aanspant zonder dat ik het wil
.
Het heeft mij erg geholpen. En vaak helpt het, bij mij, als er iemand mee is (waar je dan mee kunt praten, zodat je je niet druk kunt maken).
Want ik zit ook altijd gespannen.