Zijn mijn beugels te lang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Zijn mijn beugels te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 11:41

Zijn mijn beugels te lang? Op andere paarden rij ik niet zo lang maar toen ik mn proef reed stond er op mn protecol dat mn beugels wel wat korter mochten..
Dus wat vinden jullie?
Afbeelding

MamaMiesje

Re: Zijn mijn beugels te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:42

Ik denk dat het pas echt goed te beoordelen is als we een filmpje van het rijden zien; als ze echt te lang zijn, zul je waarschijnlijk voorover vallen?

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:44

Zo ver ik het kan zien steken je voeten / tenen af. ze zouden dan dus idd korter mogen. Ik vind het wel vrij lastig om dit vanaf een foto te moeten bekijken.
Bij het rijden is dit beter te beoordelen en ik ben wel van mening dat als een jury je dit als tip mee geeft, dit niet uit de lucht komt vallen door eoa leek zonder verstand van zaken?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:45

Ik vind het op de foto wel meevallen. Heb je een filmpje? :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:46

ik vind ze best lang, maar ik vind als ik de hele proef moet doorzitten fijner als mijn beugels langer zijn

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:47

ik vind ze idd vrij lang op de foto; je been lijkt bijna recht naar beneden te hangen ipv ene knik
maar is duidelijker te zien aan de hand v rijfotos/filmpje
maar als een jury dit als commentaar gefet dan zal het behoorlijk te lang zijn idd

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 11:47

Ik steek inderdaad mijn hakken af daar. Liever laat ik het filmpje niet zien omdat ie daar kreupel loopt :o En daar kwam ik pas na de proef achter. :o
Edit: ik heb wel een still uit het filmpje. Let niet op mijn handen :o
Afbeelding

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:56

Persoonlijk zou ik ze ook wat korter doen. Dan is de hoek bij je knie kleiner en heb je meer steun aan je beugels wat je weer een betere balans geeft.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:48

Valt wel mee vind ik maar je drukt je hak veel te ver naar beneden op de foto,
Het stukje uit de film kun je niet veel op zien , alleen dat je paard niet ontspannen loopt, zijn rug weg drukt en jij veel te gespannen/strak op het paard zit.

Heel slecht van de jury dat die jou niet wijze op een kreupel paard, zij horen jou uit de proef te roepen

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 15:51

midgie schreef:
Valt wel mee vind ik maar je drukt je hak veel te ver naar beneden op de foto,
Het stukje uit de film kun je niet veel op zien , alleen dat je paard niet ontspannen loopt, zijn rug weg drukt en jij veel te gespannen/strak op het paard zit.

Heel slecht van de jury dat die jou niet wijze op een kreupel paard, zij horen jou uit de proef te roepen

Dat gespannen van mij kan komen omdat het een overgang was naar stap. De reden van rug wegdrukken is dus gelijk ook bekend, heeft met kreupelheid te maken. Het is inderdaad spijtig dat we er pas na de proef achterkwamen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:00

Ik vind een lang been persoonlijk wel mooi, maar te lange beugels komen je houding niet ten goede. Je balans is dan minder, waardoor je het paard ook weer gaat storen. Ze mogen dus best een gaatje korter.

Maar zo kort als de ruiter op de achtergrond zou ik ze dan ook weer niet doen! (iig niet voor dressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:04

Trennie schreef:
Zo ver ik het kan zien steken je voeten / tenen af. ze zouden dan dus idd korter mogen. Ik vind het wel vrij lastig om dit vanaf een foto te moeten bekijken.
Bij het rijden is dit beter te beoordelen en ik ben wel van mening dat als een jury je dit als tip mee geeft, dit niet uit de lucht komt vallen door eoa leek zonder verstand van zaken?

Voeten en tenen afsteken wordt veroorzaakt door op de achterkant van de bovenbenen te zitten ipv op de binnenkant, daar heeft de lengte van de beugels niets mee te maken.

Wat belangrijker is, is of je mee kunt gaan met de beweging en niet je evenwicht verliest, en ik denk daarom dat je ze een gaatje korter zou moeten doen.

Mon__Amie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:43

Ik zou ze ook een gaatje korter doen, vind ze beetje lang ogen op de foto.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:47

Ik zou ze ook 2 gaten korter maken, op de foto lijkt het alsof je nog weinig kan steunen en die gewenste hoek in de knie is er bijna niet meer.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:56

ja wel een beetje 8-)