hand niet volgen in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

hand niet volgen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 17:28

Ik loop nu al een tijd tegen dit probleempje aan. In stap en draf volgt ze de hand prima, ook voldoende impuls en er valt gewoon fijn aan te rijden. Alleen in de galop krijg ik er nog niet echt vat op en daardoor kan ik haar ook niet wat verder op het achterbeen zetten of een nette middengalop/tempowisseling rijden.

Wat er gebeurt is, dat ze wel rond gaat, maar niet nageeflijk is. Dus vrij ver bovenin loopt en de hand niet volgt wanneer er meer lengte op de teugel komt of de hand meer naar voren wordt geplaatst. Dan blijft ze er achter lopen met de teugels in een boogje zeg maar en het contact mist er gewoon in. Meer been geven = gewoon harder gaan en de houding blijft het zelfde. Ook ben ik veel met overgangen bezig, maar tot nu toe ook nog steeds zonder het gewenste resultaat.

Het stomme is, voor het oog zie je er niks van, ook een jury niet. Ze heeft een vrij korte nek en het lijkt gewoon netjes. Maar goed, dit is niet de bedoeling en helemaal nu het L2 er aan komt in april, wil ik dit verbeteren, zodat de galop sterker kan worden en de tempowisselingen beter. Ook voor de algehele aanleuning in de galop, en dus het rechtrichten, is het gewoon noodzakelijk. Maar goed, ik kom er dus niet helemaal uit, dus tips zijn zeer welkom :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:50

hoe is ze met de overgangen dan? als ze dan gewoon braaf blijft wachten misschien kun je dan van een lang en lage draf naar de galop?
eventueel aan de longe bijzetten om het daar ook al wat te trainen.

kun je in draf ook empowisselingen rijden met een langere teugel, en dat ze er ook mooi aan bijft? misschioen dat ze liever stuwed..
wat ook nog kan heb ik een keep met een paardje gehad is dat ze al te veel van achter willen doen, en dat uitte zich in de galop. waardoor hij toen eigenlijk een beetje achter de teugel kroop