Middendraf probleempje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

Middendraf probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 08:39

Mijn 4 en half jarige Superman doet erg zijn best met rijden maar een middendrafje krijg ik in de bak niet voor elkaar. Hij springt of aan in galop of reageert gewoon helemaal niet op mijn been. Kortom, hij doet geen middendraf. Met alle verdere oefeningen is ie wel super aan het been, alleen de middendraf lijkt ie niet aan te kunnen?? Maar das binnen he?? Als ik buiten rijd dan lukt het wel..Zal het een balans probleem zijn??
Tips zijn welkom.
Les heb ik al dus die tip hoeft er niet bij :D

Anoniem

Re: Middendraf probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:24

Als je paard middendraf moet tonen moet hij verruimen in zijn pas. De hulp hierbij is uiteraard been, maar ook jje hand iets openen, want hij heeft ruimte nodig om te verruimen. Wellicht hou je hem teveel vast omdat je bang bant dat hij aangaloppeerd? En begin met hele kleine stukjes, steeds een paar passen en dan weer terug, en ook niet het maximale vragen, iets verruimen en dan weer terug.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 11:01

Hee Jooolien, thanx voor de tip. Voor zover ikzelf weet geef ik voor ook wel ruimte dan, maar ik zal er eens ff wat meer op gaan letten!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:05

Ik heb dat vooral geoefend in het begin aan de wat langere teugel, dan weet je zeker dat ie genoeg ruimte heeft en waarschijnlijk is het al moeilijk genoeg voor hem om in de juiste houding arbeidsdraf te doen.
Paar pasjes verruimen en dan weer terug, en dat steeds meer uitbouwen.
Succes :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:53

En het allerbelangrijkste, een paard kan alleen maar verruimen als hij los is in zijn lijf...De losgelatenheid, nageeflijkheid en verbinding van achter naar voor moet eerst voor elkaar zijn! Veel paarden spannen zich op op het moment dat de ruiter naar voren begint te rijden, en vanaf dat moment kunnen ze dan helemaal niet meer verruimen.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 17:20

:D
LisErm94 schreef:
Ik heb dat vooral geoefend in het begin aan de wat langere teugel, dan weet je zeker dat ie genoeg ruimte heeft en waarschijnlijk is het al moeilijk genoeg voor hem om in de juiste houding arbeidsdraf te doen.
Paar pasjes verruimen en dan weer terug, en dat steeds meer uitbouwen.
Succes :)

Dat is een topidee :D :D ga er morgen meteen mee aan de slag!