Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

malloesje schreef:Hoe standaard en hoe 'bokt' om het te zeggen, maar ik zou een fijne instructeur zoeken die je verder kan helpen met dit probleem. Het klinkt alsof je je paard teveel op de hand rijd en te weinig activiteit in de achterhand. Succes ermee
nicky_rilana schreef:een paard kan niet in je teugels gaan hangen als jij geen druk geeft, dus je heb de oplossing je houd hem te lang vast, gaat hij toch hangen maak hem dan losser
Geryon schreef:Dan moet je gewoon veel meer met je been rijden. Voel jij teveel gewicht in je teugels? Been. Geen reactie? Wat harder been geven. Dat steeds herhalen. Zodra een paard er van achter meer bij komt, komt ie vanzelf wat omhoog.
Geryon schreef:Als een paard zijn achterhand er goed onder heeft, is het heel moeilijk om toch diep te gaan en te gaan hangen. Sowieso is hangen niet goed, maar heel diep is moeilijk en daarom vallen paarden die diep lopen meestal altijd op de voorhand. Je probleem wetend denk ik niet dat jij dit wel al met jouw paard kan.
Ik blijf erbij dat je dit om moet lossen met je been. Ik heb een paard dat ook gewoon prima actief en bij elkaar loopt, maar zij wilde altijd rond en diep lopen (ze wilde geen contact), en ontzettend gevoelig voor m'n benen. Ik heb dit ook opgelost met m'n been. Mijn handen bleven op de plek als waar ze zou moeten lopen, en ik reed haar daar met mijn benen naartoe. Voor jou is het idee precies hetzelfde.

MarlonNaldo schreef:nicky_rilana schreef:een paard kan niet in je teugels gaan hangen als jij geen druk geeft, dus je heb de oplossing je houd hem te lang vast, gaat hij toch hangen maak hem dan losser
Maar als ik mee geef en los laat dan neemt hij alle teugels mee naar beneden,
Dus dan loopt hij met zn neus op de grond,,
malloesje schreef:Een paard dat hangt in de teugel is gewoon NIET aan het been en heeft geen actief ondertredend achterbeen.