moeite aanspringen galop en doorgaloperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

moeite aanspringen galop en doorgaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 12:04

Ik rijd een 15 jarige kwpn er.
Hij heeft heel erg veel moeite met aanspringen,
Als hij eenmaal galopeerd is het maximaal een lange zijde en valt dan terug.
Je voelt het aankomen maar het lukt me niet om hem door te laten galoperen.
Ik rijd al erg veel overganen.

Iemand tips?

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:17

het aan galoperen heb ik zelf een paard wat daar ook moeite mee heeft. daarvoor moet ik bekennen heb ik de oplossing ook nog niet gevonden. het uit de galop vallen daarin deed die van mij ook. wat ik doe en goed werkt is niet drijven. op het moment dat hij uit de galop valt dan schop je zo hard je kan. is niet charmant maar je hoeft het maar een paar keer te doen en dan doet hij het vanzelf minder. bij mij werkt het tenminste. ik weet niet of je les krijgt maar misschien dat een goede instuctuur ook wil helpen. als je het een paar keer goed doet dan is dat zo over. doe dit niet op wedstrijd natuurlijk maar thuis met oefenen. als je het een keer of 5 goed doet dan zie je al wat resultaat. proberen zal hij het toch nog wel een paar keer doen.

unicorn_kiss

Re: moeite aanspringen galop en doorgaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:53

Op de eerste pagina staan al 3 topics over hetzelfde probleem ;)

Shelly21

Re: moeite aanspringen galop en doorgaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:55

Niet gezien zal daar eens tussen kijken

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:56

Hallo, waarschijnlijk heeft het paard veel moeite met het evenwicht, zeker wannneer er ook een ruiter opzit. Leer hem eerst de galop aan de longe, zonder ruiter. wanneer dit goed gaat, kan een paar weken duren, dan met ruiter op stemcommando en daarna los met ruiter. Geef het paard de tijd om het evenwicht te vinden en zit zelf erg stil. Niet hinderen in de beweging. Rechtrichten hoort hier ook bij. Gymnastiseer je paard op beide kanten evenveel, laat hem los worden in de rug. Met hard schoppen help je geen enkel paard. Hij wordt bang maar snapt niet waarom hij gestraft wordt. Opleiden van een paard is niet eenvoudig, wel logisch!
Succes.
www.zadelpasservicelibertad.nl