Er zijn hier al wat topics over gemaakt toch wil ik graag persoonlijk advies.
Ik heb een 16jrige KWPN ruin, en hij heeft heel erg moeite met galop.
Hij heeft een tijdje op een manege gestaan maar is weer terug gekomen omdat het een 'probleem' paard was. Schat van een beest, maar goed. Hij kwam dus terug omdat hij het zat was om manege werk te doen, dus hy kickte iedereen er af, geef zo'n beest ongelijk
hihiMaar toen hij terug kwam hadden ze gezegt dat het voornamelijk gebeurde als hij in galop aansprong, ook wel in draf. Op de manege is ie helemaal na gekeken op rug problemen etc etc daar is NIKS mis mee!!
We hebben hem toen 2 maanden gewoon lekker rustig op de wei gezet, lekker voeren, troetelen etc. Na 2 maanden zijn we het weer een beetje op gaan pakken met longeren en rustig rijden. Niks aan de hand met dat bokken, maar hebben toch nog uit voorzorg even gewacht met de galop.
Nu uiteindelijk galoperen we wel weer, maar hij valt ZO snel terug in draf, ik longeer ook best veel en laat hem dan goed galoperen, maar je ziet gewoon dat hij dan weer terug gaat vallen, dus ik sta alleen maar, 'kom ga door, goedzo, ga door, etc'.
En we zijn nu echt wel tijdje ermee aant trainen, maar het lijkt geen progressie te hebben. Ik heb nu even geen les, want ben net sinds 2wkn gestopt bij me lesgeefster, en ja dr komt een nieuwe, dus gelieven niet alleen maar posten, neem les
.Zou met het longeren een passoa werken om de achterhand wat aan te sterken?