Hij gaat van de hoefslag zodra ik op de rechterhand aandraaf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Benrijden

Hij gaat van de hoefslag zodra ik op de rechterhand aandraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 22:55

Heey, graag wat tips? Aandraven ging altijd goed. Maar sinds kort gaat Ben als we op de rechterhand rijden opeens van de hoefslag af zodra ik hem wil laten aandraven. Als ik hem dan op de hoefslag krijg en laat aandraven dan probeert hij er tijdens het draven vanaf te gaan. Ik probeer meestal op die momenten iets meer mijn gewicht naar buiten te verplaatsen. Ik breng de binennhand van de hals af en neem de buitenteugel wat strakker. Dat helpt niet. Een tik met de zweep lijkt geen effect te hebben en ook de binnenteugel strakker houden dan de buitenteugel mag niet baten.
Er is hoogstwaarschijnlijk een simpele, doch effectieve manier voor om dit gedrag af te leren. Maar hoe? Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt en tips zijn ontzettend welkom!!!!! _/-\o_

marlieeek

Re: Hij gaat van de hoefslag zodra ik op de rechterhand aandraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:03

Laat hem dan andere kant op kijken soort van wijken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:14

Probeer je binnenteugel eens juist tegen de hals te leggen. Buitenteugel wel bij je houden. Misschien doe je toch iets onbewust in je lichaam waardoor hij dit op eens is gaan doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:20

de fout zit bij jou hulpen. Je gewicht plaats je naar rechts ipv naar links, daardoor krijgt je paard de verkeerde signalen.

Net als bij het wijken hoort je gewicht recht boven je paard te zijn met evt iets meer gewicht op links. Binnenteugel er bij aan de hals, niet er van af.

Wat je kan doen is een volte 10 mtr rijden links om, op die manier zul je voelen hoe je moet zitten en ook stelling vragen naar de juiste kant.

Benrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:25

Thanks =), grote fout nummer 1 is ontdekt, en nummer 2 ook. Vrijdag ga ik het gelijk in de praktijk brengen :).