Zo zijn we in het najaar begonnen na een lange zwangerschapsstop.

Zo ging het in november.
Tapi is een 4.5 jarige haflinger. We zijn nu een dikke twee maand aan het echte werk begonnen. Er valt nog veel te verbeteren, maar voor mijn gevoel zijn we al een heel stuk vooruit gegaan. Tapioka gaat steeds beter lopen en is fijner te rijden. Maar het is nog steeds werken geblazen voor ons allebij! De foto's zijn van een les eind december en vandaag. Op de eerste foto's was ze vrij langzaam, niet van haar gewoonte. Ik moest er echt aan werken en het voelde niet fijn. Ik vond mijn houding dan ook belabberd... Vandaag was ze het tegenover gestelde, het leek wel of ze peper in haar reet had.
In het begin had ik veel moeite met de ontspanning, 't was een trippel-trappel-paardje. Naar het einde toe ging het beter. We proberen los te rijden met een lage halshouding. De ene keer gaat dat beter dan de andere. Ik zet mijn handen dan wat breder, niet vast, maar eerder breed en laag ter begeleiding. We werken verder nog steeds aan stelling, buiging, tempocontrole. Verder nemen we af en toe een pasje wijken mee, schouderbinnenwaarts. De galop is ons grootste werkpunt. In het begin was ik al blij als ik haar uberhaupt in galop kon houden, kop in de lucht. Ondertussen gaat dat al iets beter, maar het blijft zeker een werkpunt.
Qua houding, ik heb last met mijn benen te laten afhangen. Ik trek mijn hakken op en het ziet er soms heel moeilijk uit. Zo voelt het af en toe ook, net of ik helemaal niet meer kan zitten. Hoe meer ik er dan over nadenk, hoe erger het wordt... Uiteindelijk heb ik het gevoel dat dan heel mijn houding drama is... Ik heb ook nogal de neiging om met mijn binnenhand af en toe terug te werken, al is daar zeker al verbetering in zicht t.o.v. het begin. Het is en blijft hard werken, op alles tegelijk letten... We doen in elk geval ons best!
Ik heb nu wekelijks les. Tips en commentaar zijn uiteraard van harte welkom, graag op een vriendelijke manier.

- 21/12/2011:
Ze kan wel zakken.

Pasje wijken.

Galop. We zijn er nog niet, maar het is al een verbetering...

11/01/2012:
Losrijden...

Pasje wijken.

Galop, aanspringen gaat al vlotter. Nu nog netjes.

Mijn conditie verdient eigenlijk ook meer aandacht...