Problemen met mijn rechterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loveyouuxxxx

Problemen met mijn rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 20:59

Als ik op mijn pony rij, ben ik links sterker dan rechts. Maar mijn pony is linksom moeilijker dan rechtsom en ik kan haar de goeie druk niet geven met rechts. Mijn pony is sinds de zomer onder het zadel en heeft dus wel de goeie druk nodig. Ik probeer mijn rechterhand terug te houden en linkerhand juist iets naar voren, maar steeds gaat mijn linkerhand dan weet terug en mijn rechterhand naar voren wat dus niet moet.....
Mijn rechter teugel is de hele tijd slap, al pak ik hem steeds weer korter. Dan loopt ze weer niet nagevelijk omdat ik de juiste druk niet heb, dan krijg ik commentaar van mijn instructriece of moeder, dan word ik boos op mezelf, en heeft het geen zin meer om te rijden....

Hoe kan ik zorgen dat ik met mijn rechter hand weer wat sterker wordt??

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:14

dat is niet de goede vraag, de vraag is hoe kan je zorgen dat je linkerhand wat lichter word.
elk paard heeft net als elk mens een moeilijke en makkelijke kant.
het is als ik jouw verhaal vooral een kwestie van veel oefenen, dan word het vanzelf beter. Je geeft zelf al aan wat je fout doet en wat je eigelijk zou moeten doen, dus je weet het allang, alleen nog even oefenen met uitvoeren. En niet boos worden op jezelf, dat is nergens voor nodig, iedereen moet eerst leren voor iets te kunnen :D

Dilan1993

Re: Problemen met mijn rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:42

Probleem heb ik zelf ook een tijd gehad, dat ik 1 teugel steeds te lag hield. Heb veel les gehad, waarmee ik voltes moest vergrote en verkeinen. Hierbij moest ik met mijn buitenteugel begrenzen en binnen heel licht stelling vrage. Dus moest op beide teugels gaan rijden, ook met de teugel die altijd te slap hing. Is na heel veel oefenen beetje bij beetje verbeterd :)

Abra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:57

Ik heb net het zelfde probleem maar dan met mijn rechterhand.. Erg lastig.
Wat ik nu doe is bij een bepaalde letter steeds even kijken of mijn handen nog gelijk zijn, en steeds proberen te voelen of je evenveel druk hebt.
Ook probeer ik mijn sterke hand heel open te houden, net alsof ik mijn teugel alleen nog maar tussen duim en wijsvinger vast heb, dan voel je gelijk als je te sterk wordt. ( of ik toch :P )
Gewoon er goed op letten, dan kom je al een heel eind..

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:51

Je hebt geen gelijke druk op de teugels. Je paard is dus scheef. Daar is imo geen andere verklaring voor.
Scheefheid los je op door je paard recht te maken. Als je paard recht is, heb je op alle 4 de benen evenveel gewicht, en dus gelijke druk op beide teugels. Je komt precies in het midden van je zadel te zitten.
Het gevolg van een recht paard wat zijn buikspieren aanspant, is dat het automatisch zijn rugspieren ontspant, waardoor het niet anders kan dan zakken met het hoofd.
Kijk eens naar Antoine de Bodt als je hierin geintereseerd bent :)

spelfout