Ik ben een manegeruiter en ik zit met een probleem. Op de manege is er een heel leuk paardje met een leuk karakter, ik rij haar heel graag alleen lukt het mij niet om in de binnenbak aan de rechterhand te galopperen in groep
Als we in de buitenbak rijden lukt het dan gewoon wel en als we individueel (om beurt) moeten galopperen en bij de laatste terug stappen lukt het in de binnenbak nog net. Ze gaat in het laatste geval wel wat schuin lopen en het duurt dan altijd een paar meter voor ze zich recht zet en normaal verder galoppeert.
Ze hebben mij al vanalles gezegd van wat ik zou moeten doen maar het lukt me niet en ik vind dat eigenlijk best vervelend want ik rij al lang genoeg dat dit zou moeten lukken (heb al moeilijkere paarden gezeten waarbij ik ze wel voorwaarts kreeg) maar hier lukt het niet. Ze staat erom bekend als moeilijk te zijn aan de rechterhand want ik ben niet de enige met het probleem maar bij anderen blijft ze dan wel weer gewoon galopperen soms wringt ze dan tegen maar het lukt hen. Bij mij wijkt ze op een gegeven moment supersnel uit naar het midden van de binnenbak en dan stopt ze. Als ik haar voorwaarts wil krijgen, dan loopt ze achteruit (zelf al laat ik de teugels een stuk losser) en als je een tikje met de zweep geeft dan begint ze rondjes te draaien en soms bokt ze dan, dus dat vermijd ik liever....
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik vind het zo vervelend dat het buiten wel lukt en binnen niet en ik zou echt willen dat het overal lukt, dat zou echt fijn zijn!

P.S: links heeft ze dan weer totaal geen moeite dan galoppeert ze het liefst goed vooruit en moet je haar soms ook tegenhouden zodat ze niet op het paard voor haar inrijdt
Want zelf als ik heel erg oppas op mijn hulpen lijkt ze niet mee te willen, zou het kunnen dat ik teveel twijfel (heb ik eerder gehoord)? Want buiten lukt het me heel goed om haar niet naar het midden te laten gaan zelf al probeert ze dat in het begin wel is maar als het binnen is dan mag ik (althans dat probeer ik toch volgens mij) nog hetzelfde doen als buiten, dan gaat het niet