geloof me, er is nog meer dan genoeg te verbeteren maar dat komt vanzelf wel, pasje voor pasje, beetje bij beetje. Mexx begint steeds beter over de benen te raken, bij pogingen tot middendraf probeert ie het. En dat resulteert nog wel eens tot duikboten of achter de loodlijn gaan, al is dit laatste ook al een verbetering aangezien hij hiervoor meteen z'n rug begon weg te drukken en hoofd de lucht in gooide. Maar dat geeft allemaal niet, we zitten dan alleen maar blij te zijn en te belonen vanwege de reactie op het been, en dat willen we!Verder verwijs ik naar vorige topics voor z'n hele verhaal van het afgelopen jaar. In het kort heeft hij heel lang vastgezeten in z'n rug en reageerde hij totaal niet op het been. De problemen met zijn rug zijn dankzij gericht rijden en osteopathie (heleenxx@bokt) maar het 'beenprobleem' bleef. Met het figuurlijke vallen en weer opstaan zijn we steeds kleine stukjes vooruit gegaan, overgangen gaan op zich prima maar hij weigerde heel lang normaal het op been te schakelen. Ben erg trots op m'n mannetje, zijn mentaliteit is zo veranderd en dat maakt het een genot om met 'm te werken.
Om het HAW compleet te maken: we zijn momenteel bezig met het lang en laag, hij moet z'n hals laten vallen en rug correct gebruiken (gaat momenteel heel fijn!), en daarbij dus ook tempo durven maken. We pakken af en toe ook het wijken mee maar vandaag niet.
Aan mijn houding schort zeker het een en ander, ik wil meegeven om 'm te laten zakken maar daarmee gaat m'n hele lichaam beetje teveel mee, maar ook dat komt zeker goed!
Vorige topics:
[RT-HAW] Stoere prullebakkie Mexx @ work
[RIJ-ITP] Mexx @ dressuurtraining
[RT-HAW] Mexx aan het werk @ B niveau
Er zijn geen instap-uitstap foto's gemaakt. Voor de vakantie was ik heel blij met het volgende beeld:
1.

Reactie was er eindelijk maar vindt ie nog erg moeilijk en propt ie zich op van voren. Doet ie nu nog wel maar veel minder!
Training vandaag:
2.

3.

Hij moet toch stiekem even laten weten dat ie liever lekker lui loopt *oortjes* maar hij doet 't voor me

Even onderonsje met instructrice en fotografe
4.

Andere kant op kunnen we ook, hij drukt z'n kont nog teveel van de hoefslag af.
5.

Lijkt al beter, mooi lang en laag
6.

7.

Mooi ontspannen
8.

En ja hij loopt ie heus ook nog wel eens boos en tegen de hand als ie naar voren moet, maar die zetten we ook gewoon ertussen

9.

Boze pony
maar rrrrrreactie!! Ben echt blij met dit plaatje! Mooi over de benen en hij propt zich niet zo op van voren.10.

11.

Mooi over de benen, hij is wel duidelijk nog op zoek naar juiste houding

12.

Duikbootjeee, maar hij dóét het gewoon wel voor me, zonder erg op te proppen meer
13.

Wil als afsluiter ook nog even een foto laten zien uit vorig topic, echt een typische draffoto van toen:
14.

Wederom, tips en kritiek zijn van harte welkom, ik ben me ervan bewust dat het huidige plaatje ook nog niet perfect is maar ben zeer bereid bij te leren

misschien dat het eindelijk het kwartje is gevallen, ik wacht in elk geval nog heel even met blij zijn