Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Versace1977 schreef:Goedemiddag. Allemaal.
Tijdens het rijden kan mijn Merrie moeilijk haar aandacht bij het rijden houden.
Ze is snel afgeleid. met wat er in haar omgeving gebeurd.
Als ik haar Ontspannen aan het lopen heb. dan brengt zij haar hoofd omhoog. om te gaan kijken wat er in haar omgeving gebeurd.
Dit doet zij niet Continu. ze wil graag kijken wat er om haar heen gebeurd. als zij niet mag gaan kijken wat er naast haar Bevoorbeeld gebeurd. dan word ze daar erg onzeker van.
Ze denkt ook altijd erg goed mee met het rijden. als ik denk ik ga aangalopperen. dan galopeerd zij al aan. voordat ik er echt over na kon gaan denken. ze reageerd dus erg goed op de hulpen. meestal heb ik maar een halve hulp gegeven en dan begrijpt zij het al.
Ik rij veel tempowisselingen en overgangen met Haar. zo dat zij bezig met mij blijft. en niet met haar omgeving bezig gaat.
Zij heeft ook snel last van haar eigen spanning. tijdens het Rijden. Zij bepaald graag zelf het tempo. waar Ze in loopt ze gaat te hard of te zacht.
Wij rijden ook veel oefeningen samen. zo dat ze haar aandacht. meer bij mij gaat krijgen.