Joolien schreef:Ik vind jouw houding wat gespannen. Ben je zelf ook wat angstig? Je trekt je hak omhoog en drukt je hand wat vast naar beneden. Soms til je je binnenhand ook omhoog en draai je je pols naar binnen, probeer niet teveel terug te werken.
En de 4e foto vraag je dan stelling? Het enige wat ze daar doet is haar hoofd wat naar binnen brengen, een knik in de hals, verder gebeurd er niks, dat komt omdat je je binnenhand naar je toe haalt en over de hals steekt, dan kan je paard ook alleen maar knikken in de hals. Breng je binnenhand naar binnen toe op gelijke hoogte met je buitenhand. Begrens haar ook met je buitenhand zodat ze niet naar buiten valt en druk je binnenbeen goed aan zodat ze daar 'omheen buigt' en haar binnen achterbeen beter kan ondertreden, als je je binnenhand naar je toe haalt blokkeer je haar daar juist in.
Verder vind ik haar er steeds net niet doorheen, zie je vooral op de laatste foto. Probeer haar eens mooi wat te laten zakken met het neusje, goed voorwaarts houden en rustig uitschuiven met je binnenhand, die moet ze dan mooi volgen en zo laat ze goed de rug los.
Maar zoals eerder is gezegd, kijk even het zadel na want dit kan haar belemmeren.
Zelf ben nik niet gespannen. Maar wel erg geconcentreerd omdat ik het graag goed en duidelijk naar haar over wil brengen wat ik vraag.
Hak optrekken blijft voor mij lastig omdat ze net niet genoeg aan het been is. Hak optrekken is dan juist niet goed, 1x druk geven en dan moet ze reageren, ik blijf te lang doordrukken of 2x drukken om reactie te krijgen. Ben er bewust mee bezig maar is zo moeilijk om af te leren.
MIjn instructrice blijft ook hameren op mijn (vooral rechterhand) dat ik die niet omhoog moet doen, maar desnoods van de hals af naar de binnenkant van de bak moet doen, en daarbij voldoende druk blijven geven op mijn buitenteugel.
Binnenhand (binnenbeen) buitenhand lukt nog niet altijd goed, vindt dit erg moeilijk en wordt hier regelmatig op gewezen.
Dat brengt ons ook bj het volgende probleem: net niet goed in de aanleuning, dit gaat met kleine stukjes beetje bij beetje beter.
We hebben een lange weg te gaan, en ik blijf rustig hier op door oefenen tot het goed gaat.
Iedereen bedankt voor de reacties