paard hangt in de teugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nommel1997

paard hangt in de teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:46

ik heb een verzorgpony en die hangt in de teugels.
ze loopt heel ontspannen met haar hoofd zeg maar in het verlengde van het lichaam (best wel laag) en ze hangt heel erg in de teugels en als ik de teugels langer maakt dan struikelt ze. en als ik haar door laat lopen dan gaat ze met haar hoofd heel erg omhoog lopen. een een beetje scheef met haar hoofd. het is nog een jong paard. dus is het aangeleerd of heeft ze pijn.
please help me!!

alvast heel erg bedankt :)

xJess

Re: paard hangt in de teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:07

Als ze hangt in je handen niet terug trekken, maar naar voren rijden. Je zegt dat ze scheef gaat lopen, zorg dat je op beide teugels evenveel druk hebt. Maar de beste tip is dat je les moet nemen, iemand die je hierbij kan begeleiden, zeker omdat het een jong paard is. Wij kunnen vanaf het internet niet zien wat er fout gaat.

nommel1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 20:09

ze gaat zelf niet scheef lopen maar met haar nek omhoog en dan haar hoofd scheef. het lijkt net of ze pijn heeft zou het aan haar zadel kunnen liggen of niet? want dat doet ze ook regelmatig

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:10

Dat zou goed kunnen, het zou ook aan haar tanden of aan het bit kunnen liggen.

nommel1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 20:11

okey ik ga er naar kijken bedankt

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:12

Dan zit er een wolfskiesje.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:14

Die van mij doet dat soms ook, lekker gaan hangen. Als ik voel dat hij gaat hangen, hup, meteen naar voren. Als dit niet helpt, kun je ook een keer je teugels helemaal naar voren doen. Dus meteen. Een helemaal los laten. Daar 'schrikken' ze een beetje van, en hebben ze geen steun om op te hangen. Dit kan ook helpen. Zodra ze niet hangen en goed lopen, belonen natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door xJasmijn op 07-01-12 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:14

Als het verder niet medisch is, dan loopt ze verder waarschijnlijk op de voorhand, dus idd drijven, en zelf niet tegen gaan hangen in de teugels, dat wil hij/zij alleen maar ;)