. Maar het was een lekkere rit.Evert-Jan zou als eerste starten met Marek. Ik een uurtje erna. Dus eerst maar wat foto's van Evert-Jan.

Opzadelen en klaarmaken

Nog even flesjes in het zadeltasje doen.

en op naar de start.
Bij de start moesten we een tijd om te starten aanvragen. Bleek dat we pas een drie kwartier later konden starten
. Wat een gedoe zeg.
inrijden

Mooi Rekkenkoppie
en nog een

Aftellen voor de start

En de rit voor Evert-Jan en Marek was begonnen.
Toen moest ik opzadelen en klaarmaken. Mijn start was een uur later. Met mijn groom Saskia, die het overigens fantastisch deed qua werk maar ook mentale steun, alles in orde gemaakt. Zadeltassen bevestigd (die overigens echt hun dienst bewezen hebben) en op naar de start.

Mja,
op de een of andere manier is stilstaan voor Raak moeilijk. En op foto's is het altijd die bek open net als de foto geschoten wordt.
Ziet er wat debiel uit maar hier is goed te zien hoe ik probeer krachtverlies op te lossen met mijn rsi. Rechterarm is ook het slechtst

mja, even wat dingetjes instellen he

En toen zijn we gestart. Helaas geen foto van. Het eerste deel van de rit ging fantastisch. Iets van 15 km strand gehad geloof ik. Na 8 km werd dat wat saai en toen heb ik mijn MP3 speler aangezet. Wat was ik blij met dat ding.
Op een gegeven moment een rondje op de controlepost gemaakt en weer terug. Toen moesten we linksaf de duinen in. Jee wat was dat zwaar. Raak liep zo te vechten dat hij echt liep te hijgen op een gegeven ogenblik. Gek genoeg deden die kronkelpaden wel goed want zijn hartslag daalde drastisch. Na een avondje te hebben nagedacht denk ik erachter te zijn gekomen dat lange stukken niet aan ons besteed is. Worden we beiden vreselijk gedemotiveerd van. Zo merkte ik dat ook op het laatste stuk bij Raak. 500 meter voor de p/a afgestapt en er naast gaan lopen. Pffff, meteen goede oefening voor mij zeg. Jeez.
Bij de p/a duurde het lang voor de hartslag gemeten kon worden. Je kan net zo goed niet op snelheid proberen te rijden want dit is nou al de derde keer dat me dit overkomt. Balen gewoon. En tuurlijk is snel niet het belangrijkst maar eerlijk is eerlijk, zit je erin dan probeer je er toch het beste van te maken. Gezien het feit dat ik in het duinzand voorzichtig wilde doen had ik dat ingecalculeerd en ben daar rustig gaan rijden. Maar zo lang bij p/a had ik niet verwacht.
Enfin, hartslag gemeten en 48
gek paard. Toen ontdekte ik een wondje aan zijn rechterbinnenbeen. Het bloedde een beetje. Ik de da gevraagd ernaar te kijken. Gevraagd of het erg was en we door konden rijden. Ze moest een beetje lachen. Was maar heel oppervlakkig maar wilde hem wel even voor laten dravena ls ik dan geruster was. En dat was ik. Na voordraven zei ze 'niets aan de hand'. Dus toen maar opgestapt en weggereden. Dat heeft ons daar ca een half uur gekost maar ja, ik ga geen risico lopen.
Hier reden we weer weg van de p/a
Stuk door de duinen en weer het strand op. En daar begon het. Raak wilde constant van dat doodsaaie stuk af terug naar de duinen. Hij was niet meer vooruit te branden. Maar moe was ie zeker niet. Dus daar kostte het me constant mijn slechte arm hem op het strand te houden. Zeer geestdodend.
Op een gegeven moment in de laatste paar km begon ik sterretjes te zien. Wederom. Iets gegeten en gaan stappen. Paar minuten later ging het wel weer. Maar ik was het goed zat. Telkens gebeurt het me weer dat ik niet goed wordt.
Veel nagedacht. Ik ben eerlijk gezegd de wanhoop nabij en denk dat dit mijn laatste wedstrijd is geweest. Zo wil ik geen endurance rijden. Mijn conditie is zeker niet slecht. Als ik train is er niets aan de hand en die trainingen zijn soms zwaarder dan een wedstrijd. Ik eet goed, ik drink goed (gister twee flinke bidons leeggedronken verdeeld over de wedstrijd), ik zwem normaliter en tot vorig jaar oktober Mountainbikete ik ook nog behoorlijk (lees 30 km per keer op licht verzet maar flink doorfietsen dus). Ik heb dus ontzettend mijn best gedaan om op conditie te komen en heb dat ook bereikt.

aankomend bij de finish

een mooi onweergezicht

richting finish
Nou ja, het was op zich dus een erg lekkere wedstrijd maar wederom met een waardeloos einde. Ik weet niet wat ik er mee aanmoet. Ik eet gezond, ook op normale dagen, ik krijg genoeg vitamines binnen. Ik drink maar toch is het me op de een of andere manier niet gegund. Dan kan ik maar een conclusie trekken, zeker na het zien van de foto's. Ik ben het zat. En niet zo'n klein beetje ook. Dus zeer waarschijnlijk hou ik het gewoon bij helpen en groomen.
. Doet me pijn maar ik weet ook niet wat er aan de hand is. Heb een ontzettend vreemd lichaam. Het reageert totaal anders dan anderen. Maar, in ieder geval is Evert-Jan goed door zijn promotiewedstrijd gekomen met een 10e plaats en de gerechtigheid tot starten van klasse II. Gefeliciteerd lieverd, ben apetrots op je.
Ik ben eruit gekomen met een 34ste plaats en prima waarden.

om mee te kunnen fietsen) het theoretische eraan, alles. Ik leef er echt voor. En misschien wel teveel. Mijn RSI geeft me psychisch grote problemen. Ik heb zoveel moeite dat te accepteren. Mijn rechterknie doet ook wat moeilijk maar dat is door knie-oefeningen wel op te lossen. Mijn rug deed verrekte pijn na de val in KWB en gek genoeg voel ik daar nu niets meer van. Ik klopt het af. Ik wil gewoon niet de endurance opgeven. Maar ja...