Zyalda L2 en stukjes M1 training

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Zyalda L2 en stukjes M1 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 23:23

Hallo daar!

Onze laatste update was in november, over 2 dagen heb ik [***] exact een jaar <3

Inmiddels zijn we L2+6 in 2 wedstrijden en zijn we stukjes bezig met het afwerken van het
plaatje voor de M1.

Het is inmiddels de bedoeling dat [***] wat meer gaat leren dragen en dat de aanleuning
nog stiller wordt. De galop moet ook meer gesloten worden en ik wil dat ze mooier over de rug
blijft gaan. Ze wil graag wat langer worden en dan grotere passen maken maar dan duwt ze
zich net teveel van het achterbeen af. Ik rijd wel veel tempowisselingen normaal gesproken maar
omdat ik zondag wedstrijd heb hebben we vandaag vooral de overgangen en van draf naar halt en
vierkant staan wat meer meegenomen. Met vierkant staan zijn we pas kort geleden begonnen.. en
[***] snapt al aardig goed wanneer ze welk been nog even bij moet zetten. Het gebeurd steeds
vaker dat ze direct goed halt staat. Ik ben druk bezig met ons huiswerk dat we van onze instructrice
hebben meegekregen en ik ben erg benieuwd wat jullie vinden!

Afentoe lijkt het alsof ik met mijn handen zit te hengelen maar ik veer met haar mee soms als ze kauwt
en afentoe gooi ik weleens mijn arm los omdat ik mezelf betrap dat ik afentoe mijn elleboog vastzet,

Met achterwaarts vind ik dat ze wat meer op de ll mag blijven ze kruipt er nu net achter waardoor mijn
handen teveel naar mijn lichaam komen om aanleuning te behouden, ze heeft dagen dat het beter gaat.

Helaas is de linkergalop verdwenen en het wijken voor het rechterbeen. Uploaden duurt te lang om opnieuw te stoeien met het filmpje.. maar gelukkig is het wijken voor het rechterbeen makkelijker voor haar
dan die voor het linkerbeen :D Keertwendingen kan ze ook al erg netjes maar omdat ze gister hard
gewerkt heeft vond ik het niet eerlijk deze vandaag van haar te vragen.

Ik ben al erg trots hoe fijn we nu gaan.. een jaar geleden had ik echt niet gedacht dat ze zo snel zo veel zou veranderen.. en ik overigens ook..

Wie het leuk vind onze eerste film terug te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=WB3A7nIQACY
Rijden begint vanaf 2:53. Of moet ik zeggen stuntelen :+

Alle tips welkom!!

Ayleen_R

Re: Zyalda L2 en stukjes M1 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:05

Waauw wat hebben jullie een vooruitgang geboekt zeg!!
Ik vind dat je op het filmpje van laatst heel netjes rijd.
In het filmpje van vroeger ben je inderdaad zoals je zel ookal zegt een beetje aan het stuntelen.
Veel succes met je wedstrijd zondag!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 11:16

Haha ja stuntelen met een goede reden hoor daar nie van _O-

Dankjewel.. iemand nog opmerkingen/tips? :)

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:44

wow jullie gaan lekker zeg! Ziet er goed uit!
Hoop dat 2012 jullie een mooi jaar geeft met goede resultaten
haha die kat in het filmpje (lol)

Sucses

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:01

Heb je oude filmpje ook nog gekeken, maar meid, complimenten ! Ziet er netjes uit zeg, en ook zo snel die vooruitgang.
Komt wel goed in het M :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:07

Tsja, je weet je verbeterpunten je bent er mee bezig.
Kan alleen maar zeggen, lekker zo door gaan!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 12:18

Dankje!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:21

HAW --> RIJ-ITP

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:27

Ik vind het er netjes uitziet maar zorg dat je aanleuning stiller is, en ik betrap je op lichtelijk zagen. Houd je handen netjes naast elkaar en probeer wat te spelen met je vingers ipv je handen telkens verplaatsen. Succes met je wedstrijd je hebt een mooi paard.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 12:34

Ik zaag absoluut niet, als ik dit paard links en rechts zou zagen of kneden gaat haar hoofd de lucht in en rent ze onder me vandaan. Ze accepteert de hand in aanleuning maar ze accepteert geen "druk" Als ik alleen al mijn elleboog verkramp gaat zij kantelen met haar hoofd.

Maar het klopt dat dat lijkt. Ze kauwt soms scheef weg waardoor mijn hand met haar meegaat en afentoe in de film schud ik mijn armen naar voren om ze los te laten omdat ik soms nog weleens krampachtig wil gaan rijden om "netjes" te zitten. Vandaar dat ik er ook een opmerking over gemakt heb in de OP :+ In de film neem ik ook een paar keer mijn teugels op maat omdat ik met open vingers rijd. (waardoor ik haar te lang laat worden)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 13:55

Achterop het bandje stond nog een stukje.

Heb mezelf betrapt dat ik toch onbewust 3x een kw heb gevraagd.. haha! Ach..

kw nog wat groot, travers wordt voorlopig nog alleen gevraagd in stap. Belangrijkste is dat ze de been en zithulpen snapt en het straks wat makkelijker gaat vinden. Ze weet wel hoe ze moet reageren maar ze weet niet zo goed nog waar ze haar beentjes neer moet zetten als ze de gevraagde buiging geeft :)

Op het eerste stukje in stap (schoudervoor richting sb op binnenhoefslag) kun je haar "kauwtje" goed zien waar ze altijd mijn teugels mee dieft omdat ik veel te "lief" ben in de hand _O-

Ik weet dat het pas M2 oefeningen zijn maar zolang ik ze niet te vaak en te veel vraag en/of dwing-vaszet vind ik het zelf geen probleem om haar afentoe al wat meer te vragen.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:06

Ziet er al netjes uit. Probeer iets rustiger met je handen en benen te zijn. je zou haar wat mij betreft meer door het het lijf van achter naar voren mogen rijden zodat ze goed van uit achter komt, daarna kun je haar 'iets' meer ruimte geven voor dat ze wat ruimer gaat lopen. succes! :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 14:27

Ja daar zijn we mee aan het werk dmv tempowisselingen etc. Ze komt al meer van achteruit dan ze eerst was.. dus komt vast goed als ik mezelf ook goed lang blijf maken (dat vind ik nog wel erg lastig :P )

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 08:40

Wat me wel opvalt is dat ik al veel minder zit te duwen met mn zit.. :)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:45

Leuk filmpje :). Mooi paard, fijn ontspannen aanleuning zo te zien. Ze zou van mij, vooral in stap, iets actiever mogen. Je overgangen zijn netjes vloeiend en ik zou ze voor het M straks graag iets flitsender zien :). Wat me wel opviel is dat je op het filmpje weinig figuren rijdt, veel rechtuit over de hoefslag. Misschien toevallig net dat stuk film geknipt, dat kan :j. Zou je willen adviseren wat meer binnenhoefslag te pakken als je lange stukken rechtuit gaat :). Succes met deze knappe merrie!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:23

Nee klopt. Ze had de hele week al gewerkt en donderdag's had ik les gehad waarbij ik heel erg veel figuren heb gereden.. heb wel door een S van hand veranderen gereden, een paar keer afwenden en veel voltes om haar wat fijner door de linkerkaak gereden te krijgen (dit vind ze nog wat moeilijk) maar naar 20 voltetjes kijken op zo'n filmpje is een beetje veel van t goede denk ik.

Gisteren was ze een bommetje en vandaag had ik wedstrijd.. 1e en 3e met 196 en 194 punten. In de 2e proef dacht mevrouw "doeeiiii" in zowel de linker als rechter galop maar verder liep ze alle oefeningen heel fijn. Had een sterk competitieveld, hoop deelnemers.. heb er ook veel kunnen zien rijden. Was erg leuk :j

In de stap actiever? Ik heb nog niet 1x lager dan een 7 gekregen voor de stap en de laatste wedstrijden heb ik voor bijna al mijn stapoefeningen 8en in beide proeven.. dus misschien heb je gelijk en was ze die dag net niet actief genoeg.. maar ik heb er eigenlijk nog niet 1x een opmerking over gehad.

Draven doe ik idd niet veel op de binnenhoefslag. Galoperen wel (volte, door linkerkaak rijden en dan op binnenhoefslag rechtuit) dat is idd iets dat ik meegekregen heb in de les en vandeweek meer aan ga werken, dankje!

Heb nog aan de jury gevraagd wat zij ervan vond.. ze mocht nog wat meer van achteruit naar voren door veel kleine tempowisselingen te rijden waarbij haar reactie op de hulpen wat sneller moet/zal worden en vanuit daaruit zal ze dan nog mooier rond worden in de aanleuning en in galop moet ze echt nog wat meer op 2 teugels gereden zijn (als ik spanning voel gooi ik gelijk al los, instructrice had er donderdag al iets over gezegd maar jury bevestigde dat dus ook extra maarja zo kort voor een wedstrijd is het best lastig)

Maar in principe vond ze het er wel M waardig uit zien :D Nog 1 winstpuntje en dan gaan we lekker werken aan de M1 proefjes :D

Dankjewel voor je tips :j Wel leuk om dat van meerderen te horen :j