NF Vince aan het sjouwen door de modder!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

NF Vince aan het sjouwen door de modder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 22:13

:wave:

Vanochtend is Linsey tussen de buien door meegeweest naar Vince. Hij staat sinds twee maanden op een stal, heel wat anders dan m'n weilandje :+ We kunnen nu wat vaker trainen omdat we nu een bak hebben, heel fijn. Hij zit duidelijk lekker in z'n vel en heeft wat meer bespiering gekregen.

Vince is 8 jaar, van Kantje's Ronaldo en ik heb hem nu zo'n 2,5 jaar. We rijden op B niveau (denk ik?) :) Vince heeft een rugblessure en heeft moeite met het over de rug lopen, daar werken we aan ;)
Laatste topic: [RT-HAW] NF Vince aan het dressuren!

Helaas door de modder ging het niet geweldig en heb ik meer voor de lol gereden. Vince liep een beetje op eieren en ik probeerde hem te ontlasten door naar voren te zitten. Ik moet leren meer m'n handen te dragen (en m'n binnenhand minder streng). Verder moet Vince meer aan het been worden, dan hoef ik ook minder teugel te gebruiken. Oja, en tijdens pasje weg niet uit elkaar vallen. Máár, ik ben al super blij met de vooruitgang :D Ik heb amper nog m'n hakken omhoog, hoef minder aan te drijven, heb mn benen veel stiller, hij is sneller nagevelijk, is veel losser in z'n lichaam en ik heb veel meer lol (ipv angst) met het rijden :j :):)

Alle credits naar Linsey (Liins @ bokt) voor het maken van de foto's! :*

1. Instappen
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Woei ik ben een duikbook!
Afbeelding

4. Lekker in de zon!
Afbeelding

5. Galop! Handen dragen..
Afbeelding

6. :)
Afbeelding

7. Komt teveel omhoog met pasje weg
Afbeelding

8. Fijn :)
Afbeelding

9. Vriendjeeees! *D
Afbeelding

10. HÁP :=
Afbeelding

:wave:

maaike_lotte

Re: NF Vince aan het sjouwen door de modder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:17

Mooie foto's van Vince, Eline!

Je hebt hem keurig aan het lopen hoor, en zoals ik laatst ook al zei, Dit is zeker B-waardig! :j
Af en toe mag hij iets actiever, en de andere punten geef je zelf al aan.
Als hij omhoog komt zit je wel met je handen op het zadel, dus misschien sommige stukken je teugels wat korter pakken zodat je je handen er mooi voor kan houden.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 22:29

Jeej! Ja was lastig actief rijden in die bak! Maar normaal is dat ook wel een puntje ja! Nu je het zegt ik zie het ook, teugels mogen dus nog korter! Dankje! :)

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:24

Ziet er keurig uit! :))

Lekker nagefelijk en ruim b-waardig. ;)
Punten geef je zelf al aan, wat blijft handhouding toch moeilijk hè? Zelf ook last van helaas..
Foto 8 is idd een fijn beeld, hij volgt netjes je hand engerds daar een mooie halshouding.

Blij zo doorgaan met trainen Eline! _/-\o_

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:20

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend werktechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben.

teunticheler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:35

persoonlijk vind ik de buiging van de hals in photo 7 juist het best, daar komt hij ook meer op de achterhand
( wat ik bij sommige andere foto's een beetje miste)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:18

Ik ben het eens met teunticheler. Paard je mag iets hoger lopen met zijn hoofd zoals op foto 7. Dan kan de achterhand er veel mooiere bij :) En niet te veel naar beneden kijken hea? Ga je zelf ook al fijner rechterop zitten.

teugels mogen idd korter en wat je zelf al zegt is dat je je handen wat meer mag dragen. Wat mij opvalt is dat je binnenhand strakker is dan de buitenhand. Buitenhand er bij en binnenhand los.

Leuke combinatie! B waardig :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 12:40

Ben ik het niet mee eens :+ Foto 7 is een stukje 'strekken'. Hij hoort die activiteit ook op alle andere foto's te hebben, maar daar werken we aan (modder werkte ook niet mee ;)). Hij heeft moeite met over zijn rug lopen vandaar dat ik hem lang en laag wil hebben. Achterhand erbij en dan moet dat beter gaan. Bovenin zet hij sneller z'n kaak vast, maar dat haal je niet uit de foto's ;)

Handen is inderdaad een probleem. Ik ben niet streng, maar heb inderdaad m'n binnenhand strakker. Heeft (denk ik) ook weer te maken met dat hij niet goed aan het been is. Als dat beter wordt kan ik hem meer op benen rijden en ben ik minder geneigd met die teugels te klooien!

Bedankt voor de reacties! :)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:28

Ik denk dat het slim is hem dan eerst aan je been te krijgen als je denkt dat daar je handen vandaan komen. Je hebt een zweepje, als je je been aanlegd wil je dathij reageert, doet ie dat niet na de 1e keer aanleggen meteen kort het zweepje erachter aan (op de plek van je been). Dit een tijdje doen, hoeft vaak maar 5 min. in het begin, maar kan natuurlijk ook langer duren. Misschien heb je dit al gedaan maar anders zou ik het proberen.
Wel oppassen dat je niet op het moment van aandrijven je hand terugwerkt.
En met je handen, je kunt in beide handen een kort zweepje nemen die omhoog wijzen. Draag je handen dan goed, en blokkeer niet. Als het goed is wijzen de zweepjes dan omhoog (of heel ietsje naar voren) deze moet je dan op dezelfde plek houden. Met de zweepjes merk je zelf sneller als je handen weer verkeerd gaan. Weet alleen niet wat vince hiervan vindt :P
Maar ik vind het echt al veel vooruitgang! En het ziet er leuk uit :)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:59

Wat een leuker. Probeer hem wat meer voorwaarts neerwaarts te rijden, dan komt hij beter door het lijf. zoals foto 8

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:42

Wat een leuk dier! In vergelijking met je vorige topic is dit bijna een compleet andere combinatie, in positieve zin dan ;) Dat hij tussen kaak en nek vasthoudt is wel te zien, en dan met name bij foto 4 en 5. Foto 6 en 8 vind ik persoonlijk een erg fijn beeld geven, al zou hij nog wat actiever mogen zodat hij net wat minder op de voorhand valt. Dat je een probleem hebt met je handen heeft idd zeer waarschijnlijk met die activiteit te maken: wanneer hij fijn van achter aanvult en naar je hand toe loopt, heb je ook wat in je hand waar je wat mee kunt en kun je zelf fijner verbinding houden op twee teugels. Maar ik denk zeker dat je op de goede weg bent, succes ermee! :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 20:30

Afgelopen week wat meer gereden, en voornamelijk op been gereden. Helaas is de bak nog steeds niet geweldig, maargoed. Vandaag was die fijn voor het been (met name op galophulp geoefend) alleen wat tegen de hand. Had in ieder geval wel meer het gevoel druk te hebben op twee handen ipv een. Probeer weer een les te plannen!

Bedankt voor jullie reacties! :):)

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:31

Dat hij omhoog komt met strekken is juist goed, dit hoort ook anders kan hij zijn benen niet naar voren uitstrekken. Ook komt hij anders juist op de voorhand te lopen / duiken. En dan kan je lang en laag na het strekken weer doen. Maar het is juist met strekken goed omdat hij dan meer op de achterhand komt. Vind dat je hem al echt netjes rijd. Veel succes samen.

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:41

X_Audrey schreef:
Wat een leuker. Probeer hem wat meer voorwaarts neerwaarts te rijden, dan komt hij beter door het lijf. zoals foto 8

Ben ik het helemaal mee eens, hoe meer hij door het lijf komt hoe meer jouw hulpen ook zullen doorkomen. Dat komt dan vanzelf. dus eerst de rug moet ontspannen, vwnw en je zult zien dat hij beter voor het been zal worden. Errug leuk dier, wordt vast wel wat met jullie samen, succes!

Anna_n1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:51

Ziet er netjes uit hoor! Mooi rechtop en goede beenligging. Wat me wel echt opvalt zijn je handen: voornamelijk je binnenhand lijkt op veel foto's erg sterk. Ook zie je op veel foto's spanning in de kaak en mond van je paard. Dat lijkt me wel een goed punt om aan te werken (Y)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:06

Leuke berichtjes, heel herkenbaar ook. Ik weet waar ik aan moet werken, kost alleen zoveel tijd :=

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:49

zeker b waardig, je rijd hem ook supervriendelijk trouwens :)
verder merk ik dat je je handen naar beneden drukt, heb anders wel een tip voor dat te
voorkomen : eerst je elebogen tegen je lichaam en dan je handen in een rechte L snap je wat ik hiermee bedoel?
verder mag je ietsmeer ontspannen in je zit , maar hij heeft een blesure gehad dus let niet heel erg streng op je
zit hoor ;) echt een leuk beestje heb je , goed dat hij nu nietzo bang meer is!!
ga zo door julle zijn echt B waardig nogmaals ;)
gr hackny

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:59

Klopt, ik reed in het begin veel met m'n handen breed en laag dus dat zit er nog wel in. Maar als hij fijn nagevelijk is dan gaan ze vanzelf wel weer omhoog. Heb echter wel m'n handen altijd open, daar moet ik wel op letten!

Ik ben vandaag sinds tijden weer bij de fysio geweest en ook mijn rug is niet helemaal 100. Een van mn bekken staat meer achterover, de spieren in mn onderrug zitten helemaal vast en mn bovenrug zal paar keer gekraakt moeten worden. Wie weet gaat het rijden ook beter als dit opgelost is!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:44

Assepoetster schreef:
Klopt, ik reed in het begin veel met m'n handen breed en laag dus dat zit er nog wel in. Maar als hij fijn nagevelijk is dan gaan ze vanzelf wel weer omhoog. Heb echter wel m'n handen altijd open, daar moet ik wel op letten!

Ik ben vandaag sinds tijden weer bij de fysio geweest en ook mijn rug is niet helemaal 100. Een van mn bekken staat meer achterover, de spieren in mn onderrug zitten helemaal vast en mn bovenrug zal paar keer gekraakt moeten worden. Wie weet gaat het rijden ook beter als dit opgelost is!

ik snap wat je bedoelt hoor, komt indd vanzelf wel omhoog met je handen
wow wa vervelend van je rug zeg, denk als dat indd alemaal is opgelost dat het dan nog beter met je houding gaat!
hou je me op de hoogte over je rug?
gr hackny ;)