Ik heb sinds 2/3 jaar ongeveer veel moeite met het stil houden van me onder benen en/of me voeten in draf. Ik heb geen idee hoe het kan ik zit niet aan te drijven met me voeten maar ik kan ze in draf gewoon niet stil houden, in Galop en stap heb ik er totaal geen last van. Heb ook geen problemen met me beugels ik heb ze ook niet te kort of te lang ik heb welles geprobeerd met nog langere beugels te draven een tijd lang maar niks helpt.
Heeft iemand ideeën/tips zo dat het minder word of weg gaat ? Bedankt!
falionrule
Geplaatst: 06-01-12 09:06
Hoi,
Druk je je hakken wel goed uit? Het kan ook aan het zadel liggen (in heb nu een dressuurzadel waar ik zeer weinig steun van krijg/nog aan moet wennen)
doerakjeg2
Geplaatst: 06-01-12 09:40
De juist beenhouding kan al een heleboel oplossen. Heb je misschien kapstokvoeten of een stoelzit? Let er goed op dat je je knieën goed naar binnen draait en je je bekken kantelt zodat je benen onder je komen te liggen. Wat je ook kan proberen is op een heel gevoelig paard rijden. Dan leer je het ook snel genoeg af enk ik
Heb je jezelf al eens gefilmd? Misschien als je dat doet dat je zelf een duidelijker beeld krijgt van wat het probleem is. Ook zou je het eens met je instructrice/instructeur kunnen overleggen.
Ik heb het vaak met mijn instructrice overgehad en met mijn houding is niks mis mee daar hebben we al vaker naar gekeken. @doerakjeg2 ik rij vaak op gevoelige paarden en ik blijf het steeds houden best raar. Bedankt voor de tips´s