Hij is nu voor mijn gevoel zo ontspannen dat het soms op luiigheid begint te lijken
Ik doe hier al veel overgangen voor en ook schakelen in de zelfde gang, dat gaat ook wel redelijk, maar het vuur dat ik gewend was mist als het ware.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Aurora3 schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. De merrie die ik rijd wil heel graag haar hoofd in de lucht steken en dan gaan rennen. Nu heb ik haar zo ver dat ze mijn hand naar beneden toe volgt en contact zoekt. Ze wil alleen regelmatig wat achter de teugel kruipen en ik voel dan vaak dat ze niet meer zo actief loopt.
Nu probeer ik daar zelf heel erg op te letten en steeds als ze dat weer doet rijd ik een pasje naar voren en dan weer wat terug.
Maar moet ik nu proberen om te voorkomen dat ze erachter duikt door heel afwisselend bezig te zijn, steeds overgangen te rijden en haar niet de tijd te geven om zelf na te gaan denken. Of moet ik haar juist de fout laten maken en dan corrigeren zodat ze kan leren dat dat dus niet de bedoeling is?