overgangen, bitloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

overgangen, bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 19:06

Hai,

Ik ben een poosje bezig met bitloos rijden, pony reageert er goed op maar hoe moet ik nou overgangen rijden? (rijd nu met teugels, maar wil over een poos als het wat beter gaat, zonder teugels doen)
van draf naar stap gaat al redelijk maar galop naar draf niet echt..

En als ik hem in galop wil sturen met mijn been, gaat hij harder ipv goed door de bocht. Hoe kan ik dat het beste oplossen?

JSeine

Re: overgangen, bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:29

Snijd hij dan de hoeken af?

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:37

Als hij goed reageert op ho kun het steeds meer gaan afbouwen met druk als je zonder teugels wilt gaan rijden ; je geeft wat druk op de teugels , als je pony/paard dan reageert dus bijv van stap naar ho dan laat je meteen los. hetzelfde voor draf naar stap, stemcommando en lichte druk op de teugels,

Wat bij mij toen heeft geholpen is mijn handen wat hoger houden, ik rijd zelf ook bitloos en dat gaat super goed.

en met dat afsnijden gewoon blijven oefenen binnen been eraan houden en een klein beetje druk op de buitenteugel dit helpt bij mij teminste.

wat voor hoofstel heb je of rijdt je met halster ? :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:49

Hoe reed je overgangen toen je nog wel met bit reed?

doerakjeg2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:53

Als je straks zonder teugels wilt rijden zul je haast alles op je zit moeten doen. Probeer nu dus al zoveel mogelijk het gebruik van je teugels af te bouwen en terugnemen met je zit te doen. Om terug te nemen trek je je kruis aan, kantel je je bekken iets achterover en maak je zelf lang. Als hij gewend is op teugeldruk terug te komen kun je dit in het begin met elkaar combineren, en zo kan je op een gegeven je teugels achterwege laten.

Wat betreft het harder gaan, het lijkt me gewoon dat het kwartje nog niet helemaal is gevallen? Ik zou hem op de grond eerst goed leren wijken voor druk. Als ze dit op de grond snapt zal het ohz ook wel lukken.