Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

chaanttaall schreef:bedankt voor alle reacties
ik heb gister weer gereden (ik mag niet teveel rijden ivm mijn rug) en nu steigerde ze niet alleen op die plek, maar ook op meer plekken. Ik heb zo'n vermoeden waar het vandaan komt, maar weet natuurlijk niet zeker of het zo kan zijn.
Maar ik heb mijn pony nu anderhalf jaar, en toen ik voor het eerst op haar ging rijden (proefrijden) was ze 3 jaar. Je kon er zo op, wegstappen/draven/galloperen ze deed alles netjes zonder ook maar een stap verkeerd te zetten. nou toen kwam ze thuis en was ze nog steeds zo rustig, geen stap verkeerd. Dit vonden wij al raar voor een jonge pony, nooit gooide ze haar energie er eens uit. Ze werd dikker en dikker, bleek ze drachtig te zijn dus in mei liep er ineens een veulentje bij. Amber begon op te bloeien en steeds meer te rennen en werd steeds vrolijker. Nu wordt ze dus weer wat dikker, meer energie dus ik denk dat ze me nu een beetje aan het uitproberen is. Ze is nu 4,5 dus dat zou goed kunnen.
Volgens de hoefsmid is ze vroeger bloedpony geweest, kan iemand mij uitleggen wat dit precies betekend?
en kan dit er ook mee te maken hebben?
Weet iemand hoe we dit steigeren af kunnen leren, en vooral hoe kan ik de baas blijven en win ik dus altijd van haar als ze me uitprobeert?