Mijn paard is ziek geweest en nu zijn er enkele problemen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LieseC

Mijn paard is ziek geweest en nu zijn er enkele problemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 23:44

Hallo ,
Mijn paard heeft in zijn vorige jaren 1m30 parcours gesprongen + L2 gelopen.
Toen ik hem pas kocht liep hij perfect er waren geen problemen.
Hij heeft 4 maanden geleden een longbloeding gehad |( hij moest naar het ziekenhuis en daar hebben ze hem nog net kunnen redden.
Toen moest hij een week antibiotica en een maand rust..
Waardoor zijn conditie natuurlijk zwaar achteruit ging.
Ik ben toen begonnen met buitenrijden voor zijn conditie terug in orde te krijgen.
Na 3 maanden het rustig aan doen heeft hij terug een goede conditie. :D
Maar nu ik veel bezig ben geweest met buitenrijden lukt het in de piste rijden nietmeer.
Hij loopt moeizaam aan teugel en valt fel naar binnen hij loopt ook niet meer zo vlot.
Zijn er tips die jullie mij kunnen geven om hem terug in orde te krijgen ?

liedjuh2

Re: Mijn paard is ziek geweest en nu zijn er enkele problemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:51

Gelukkig is je paardje er weer bovenop.
Bij het buitenrijden hoeft hij niet te buigen in zijn lichaam, dit moet je allemaal weer soepel krijgen. Dit lukt het beste als je gewoon blijft door oefenen in de bak. Desnoods vanaf de grond beginnen met buigen en stelling in zijn lichaam. Wat ik met mijn paard doe, ik loop naar zijn flank toe en houd dan een snoepje voor zijn neus en die moet hij volgen tot hij bij zijn flank is. Dit doe ik dan aan beide zijdes en haal een snoepje door zijn voorbenen heen zodat hij helemaal moet buigen om het snoepje te pakken. Zo bolt hij zijn rug ook. Zo houd hij dat allemaal een beetje soepel. Daarmee ben ik begonnen toen hij vanwege een blessure alleen mocht stappen aan de hand. Zo konden we toch een beetje spelen en hem soepel houden.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:13

Misschien kan je eerst ook weer beginnen met longeren? Dat wil nog wel eens helpen.