Eerst even de info

Vegs is een 8-jarige merrie van Stravinsky xx.
Sinds eind april, begin mei is ze onder het zadel, ons niveau is dus gewoon zadelmak.
Ik ben vooral bezig geweest met mijn eigen houding, met haar niet in de weg zitten met rijden. We hebben hier vooral gestapt en gedraafd.
Aandachtspunten voor mij:
- mijn armen. Ik heb de neiging om ze te recht te houden, waardoor ik minder fijn nageef, ik mag mijn handen meer dragen. Er zit wel iets een knik in mijn armen, maar het is niet zoals het kan, vind ik echt een verbeteringspunt.
- Ik heb de neiging mijn schouders op te trekken en daar vast te zetten, waardoor ik blokkeer in de rest van mijn armen, maar ook in mijn rug.
- Spanning is een ding, ik zit toch vaak te gespannen, komt bij dat ik foto's maken eigenlijk heel erg eng vind, ik bouw dan spanning op en dat uit zich in naar voren zitten. Sowieso een issue hoor, als ik iets voorover zit, voelt het alsof ik rechtop zit.
Ik ben niet bezig nog met haar houding, dat zijn dingen die nog wel moeten komen, maar nu nog niet, ik vind voor nu belangrijk dat zij gehoorzaam is. Dus ho is echt ho (dat vindt ze best heel moeilijk) en been is voorwaarts. Dat is dan weer niet moeilijk

Draf en stap zijn goed bevestigd, galop gaat aan de longe heel goed, onder het zadel is die nog niet bevestigd, en dat wil ik pas doen op het moment dat ik echt goed op mijn kont kan zitten ipv op mijn doos, zodat ik dan ook mee kan gaan in de beweging, en haar niet in de weg zit. Links- en rechtsom gaan nu eigenlijk even makkelijk, ze is redelijk snel los ook, zit goed in haar velletje.
Genoeg gekletst nu. Foto's. Commentaar mogen jullie geven, en tips wat betreft de genoemde punten zouden fijn zijn.
Foto's zijn gemaakt door hestejente @ bokt, thanks meis! Love you!
Meet Vegs

Een natte bak, dus even spelen is altijd leuk

Inzet volte

En de andere kant op

Heel fout........ dit bedoel ik dus met spanning

Net als hier

Hier laat ik wat meer los

En we gaan de andere kant weer op