Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Zodra een paard sterk wordt stopt de motor achter, de achterhand dus, wat dan helpt is niet tegenwerken maar been geven om de achterhand weer actief te maken.
Dit soort paarden kun je het beste met licht contact rijden en veel been zodat ze zelf het contact zoeken en niet zwaar worden.
en goed naar voren rijden, wat hierboven al gezegd wordt
LoveWilleke schreef:Iedereen doet het op zijn eigen manier maar je zou ook een tiedemann kunnen gebruiken, dan ben je zelf sterker( als je dat wilt natuurlijk)
AnneJa schreef:Maar even een vraagje, als een paard zich sterkt maakt bedoel je dus mee dat hij zich in de voorhand sterk maakt of dat hij harder gaat lopen? Want ik heb een pony gereden die veel harder ging lopen, maar dan heeft het dus totaal geen zin om meer been te geven... Maar het kan ook zijn dat ik het helemaal verkeerd bekijk, ik weet niet hoe het met dit paard zit
Nieke__ schreef:AnneJa schreef:Maar even een vraagje, als een paard zich sterkt maakt bedoel je dus mee dat hij zich in de voorhand sterk maakt of dat hij harder gaat lopen? Want ik heb een pony gereden die veel harder ging lopen, maar dan heeft het dus totaal geen zin om meer been te geven... Maar het kan ook zijn dat ik het helemaal verkeerd bekijk, ik weet niet hoe het met dit paard zit
Juist als je paard harder gaat moet je been er aan houden.